۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی وضعیت اقتصاد هند در سال مالی جاری/ رشد اقتصادی بهبود می‌یابد؟

۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۴:۰۳
کد خبر: 497244
بررسی وضعیت اقتصاد هند در سال مالی جاری/ رشد اقتصادی بهبود می‌یابد؟

بر اساس آخرین گزارش ارائه شده مشاهده می‌شود که اقتصاد هند در سال مالی جاری بر اثر صدمات ناشی از شیوع ویروس کرونا دچار انقباض 9.4درصدی خواهد بود.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ فیچ ریتینگز (موسسه اعتبارسنجی) انتظار دارد اقتصاد هند در سال مالی جاری منتهی به مارس 2021، بر اثر شوک ناشی از ویروس کرونا با رکود 9.4درصدی مواجه شود؛ اما با این وجود نشان‌دهنده بهبود 1.1درصدی آن نسبت به پیش‌بینی قبلی است.

به نظر می‌رسد در هفته‌های اخیر با آغاز استفاده از واکسن کرونا در سایر نقاط جهان، خطرات چشم‌انداز رشد کاهش یافته است. فیچ اعلام کرد که با توجه به شاخص‌های پیش‌بینی کننده، اقتصاد داخلی این کشور در حال حرکت بوده و انتظار می‌رود بازده آن در سال مالی 2022، 11درصد رشد را تجربه کند.

به گفته یکی از کارشناسان، شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در هند با وجود اینکه روند نزولی در پیش گرفته همچنان بالا است و تولید موفقیت‌آمیز واکسن برای تدام بهبود اقتصادی مهم خواهد بود.

با این وجود، با توجه به چالش‌های توزیع، انتظار نمی‌رود واکسن تا 12ماه آینده به دست اکثریت مردم برسد و باید گفت که قرنطینه‌های منطقه‌ای در طول چند ماه آینده برای اقتصاد هند خطرناک خواهد بود.

مشکلات ساختاری دیگری در زمینه واکسیناسیون مانند تاخیر بیشتر در عرضه واکسن یا اشکال در اثرات آن، می‌تواند این پیش‌بینی‌های اقتصادی برای هند را در معرض خطر قرار دهد.

حتی اگر واکسیناسیون نیز به درستی پیش رود، رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا تاکنون آسیب‌های شدیدی را به بار آورده است.