۰ نفر

به دنبال نگرانی از حمله به کنگره؛

مقامات امنیت آمریکا در حالت آماده‌باشند

۱۹ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۱۱
کد خبر: 496458
مقامات امنیت آمریکا در حالت آماده‌باشند

مقامات امنیتی و پلیس آمریکا از بیم حملات بیشتر هواداران رئیس جمهور آمریکا، در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در پی حمله روز چهارشنبه هواداران دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره، پلیس واشنگتن دی سی در حالت آماده باش کامل قرار گرفته است.

به گزارش سی بی اس نیوز، پلیس دریافته است برخی مهاجمان کنگره همچنان در حوالی همان منطقه هستند و بیم آن وجود دارد که قصد انجام حملاتی به ساختمان های دولتی را داشته باشند.

روز جمعه پلیس و مأموران اداره اطلاعات فدرال آمریکا بازرسی از فرودگاه ها و هتل ها را آغاز کرده اند تا افرادی که در حمله روز چهارشنبه دست داشته اند شناسایی کنند.

راست گرایان افراطی حامی ترامپ در شبکه های اجتماعی در حال مشورت درباره هدف بعدی خود هستند و یک کانال تلگرام متعلق به این افراد نوشته است: «۲۰ ژانویه تاریخ بعدی روی تقویم است که هواداران ترامپ و دیگر ملی گرایان دوباره در برابر کنگره گرد هم می آیند».

«رایان مک کارتی» وزیر ارتش آمریکا اعلام کرده برای جلوگیری از اقدامات مشابه حمله به کنگره، دورتادور این ساختمان فنس کشی می شود و هزاران نیروی گارد ملی برای تأمین امنیت واشنگتن مستقر شده اند.

«تام واریک» مقام سابق بخش مبارزه با تروریسم وزارت امنیت داخلی آمریکا گفت، حمله به کنگره کتابچه راهنمایی برای تروریسم داخلی بود.

«تام اوکانر» مأمور سابق اف بی آی نیز در این باره گفت: «مهم نیست چه کسی باشی، نگران جان خود هستیم زیرا تمام حقایق حاکی از این است که از آن جماعت هر کاری ساخته است. هر کاری از جمله [استفاده از] بمب لوله ای، سلاح، هر چیزی».

چهارشنبه شب بود که همزمان با بر گزاری جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری، عده ای از هواداران ترامپ که در مقابل این ساختمان تجمع کرده بودند به داخل آن یورش بردند. در جریان این حملات پنج نفر کشته و ده ها نفر هم زخمی شدند.

تا کنون شمار زیادی از مقامات سابق و کنونی آمریکا، حمله هواداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره آمریکا را محکوم کرده اند.

همچنین در پی وقوع این حادثه شمار زیادی از رهبران و دیپلمات های ارشد کشورهای مختلف، آن را محکوم کرده و انتقال مسالمت آمیز قدرت و احترام به دموکراسی را در آمریکا خواستار شده اند.