۰ نفر

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد؛

محکومیت اعتراضات خشونت‌آمیز روز چهارشنبه از سوی ترامپ

۱۹ دی ۱۳۹۹، ۹:۲۶
کد خبر: 496367
محکومیت اعتراضات خشونت‌آمیز روز چهارشنبه از سوی ترامپ

سخنگوی کاخ سفید گفت ترامپ اعتراضات خشونت‌آمیز روز چهارشنبه در برابر کنگره را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به  نقل از باشگاه خبرنگاران، کیلی مک‌انانی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور اعتراضات خشونت‌آمیز حامیان ترامپ روز چهارشنبه در برابر ساختمان کنگره را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کند.

مک‌انانی، بدون اشاره به تحریک آشوبگران روز چهارشنبه توسط ترامپ گفت: کسانی که به صورت خشونت‌بار کنگره ما را به محاصره در آوردند بر خلاف تمام چیزی عمل کردند که این دولت برای آن ایستادگی کرد.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه گفت: کسانی که در این ساختمان کار می‌کنند در حال فعالیت برای اطمینان حاصل کردن از انتقال منظم قدرت هستند. هم اکنون زمان اتحاد آمریکا فرا رسیده است.

 نشست کنگره آمریکا برای تایید نتیجه انتخابات آمریکا روز چهارشنبه برگزار شد در حالی که همزمان حامیان ترامپ با ورود به ساختمان کنگره آمریکا در پایتخت دست به شورش و اعمال خشونت زدند. درپی این اعتراضات بسیاری از مقامات از سمت خود استعفا دادند.

«برنی سندرز» نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا، امروز (پنج شنبه) در پیامی تاکید کرد برای واکنش به اغتشاشات اخیر این کشور استعفای مقامات دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور کنونی آمریکا، کفایت نمی‌کند.

پیش از سندرز «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، نیز خواستار برکناری دونالد ترامپ شده و گفت: «اگر متمم بند ۲۵ قانون اساسی فعال نشود کنگره باید برای برکناری رئیس‌جمهور مستقیما اقدام کند.»

ساعاتی پیش «چاک شومر» رهبر اقلیت سنای آمریکا، نیز موثرترین راه برای برکناری دونالد ترامپ را استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی آمریکا دانست و گفت: «موثرترین راه برای برکناری ترامپ این است که مایک پنس [معاون ترامپ] فوری استفاده از متمم ۲۵ قانون اساسی را در درستور کار قرار دهد.»