۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کسری تجاری آمریکا به بالاترین حد ۱۴ساله اخیر رسید/ واردات کالاها چقدر افزایش یافت؟

۱۸ دی ۱۳۹۹، ۲۱:۰۰
کد خبر: 496308
کسری تجاری آمریکا به بالاترین حد ۱۴ساله اخیر رسید/ واردات کالاها چقدر افزایش یافت؟

به دنبال افزایش واردات در ایالات متحده به منظور افزایش موجودی کالاها، کسری تجاری این کشور به بالاترین میزان خود از سال 2006 رسید.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، کسری تجاری ایالات متحده در ماه نوامبر به بالاترین سطح در بیش از 14سال گذشته رسید؛ زیرا مشاغل برای پر کردن موجودی کالاها، واردات را افزایش دادند.

وزرات بازرگانی روز پنجشنبه اعلام کرد که شکاف تجاری 8درصد افزایش یافته و به 68.1میلیارد دلار در ماه نوامبر رسیده که بالاترین سطح از آگوست 2006 را نشان می‌دهد. اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که کسری تجارت در ماه نوامبر به 65.2میلیارد دلار افزایش یابد.

میزان واردات با جهش 2.9درصدی به 252.3میلیارد دلار رسید. واردات کالاها با 3درصد رشد به 214.1میلیارد دلار افزایش یافت که بالاترین میزان آن از ماه مه 2019 است. صادرات کالاها با 1درصد رشد به 127.7میلیارد دلار رسید.

افزایش واردات و در نتیجه بیشتر شدن کسری تجاری، مانعی بر سر راه تولید ناخالص داخلی محسوب می‌شود. پیش‌بینی می‌شود اقتصاد آمریکا در سه ماهه چهارم، 5درصد رشد در نرخ سالانه را تجربه کرده باشد. اقتصاد این کشور پس از سقوط 31.4درصدی در بازه زمانی آوریل تا ژوئن که بالاترین میزان کاهش آن از سال 1947 بود، در سه ماهه سوم رشد 33.4درصدی را تجربه کرد.