۰ نفر

در توئیتی؛

تخت‌روانچی: دولت با توانایی داخلی تحریم را خنثی می‌کند

۱۶ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۰۳
کد خبر: 495829
تخت‌روانچی: دولت با توانایی داخلی تحریم را خنثی می‌کند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد با تاکید بر اینکه تمرکز دولت ایران برای خنثی‌سازی تحریم‌ها بر توانایی داخلی است، گفت: اگر همه طرف‌های برجام به تعهداتشان عمل کنند، اقدام ایران برگشت‌پذیر خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، مجید تخت‌روانچی روز سه‌شنبه در یادداشت توئیتری خود با اشاره به اینکه اکنون در تهران است و در اواسط ماه ژانویه به نیویورک باز می‌گردد، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: دولت برای خنثی سازی تحریم های غیرقانونی ایالات متحده متمرکز بر توانایی های داخلی است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: در حالی که ایران غنی سازی ۲۰ درصد را از سر گرفته است، ما بار دیگر تاکید کرده‌ایم که با اجرای کامل تعهدات برجام توسط همه، اقدامات هسته‌ای ایران باز خواهد گشت.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه روز گذشته در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: ما بر اساس مصوبه پارلمانمان، غنی‌سازی ۲۰ درصدی را از سر گرفتیم و به نحو مقتضی به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع‌رسانی شده است.

ظریف افزود: اقدامات جبرانی ما در انطباق کامل با بند ۳۶ برجام است و بعد از سال‌ها عدم پایبندی چند عضو دیگر برجام اجرا شده است.

وی تاکید کرد: تدابیر ما در صورت پایبندی همه به تعهداتشان به طور کامل بازگشت‌پذیر است.

سخنگوی دولت نیز روز دوشنبه از دستور رییس جمهوری برای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها خبر داد و گفت: از ساعاتی پیش فرآیند تزریق گاز شروع شده و تا ساعاتی دیگر اولین محصول اورانیوم غنی شده UF۶ به دست خواهد آمد.