۰ نفر

دومین مورد ابتلا؛

پزشک آمریکایی پس از دریافت واکسن فایزر کرونا گرفت

۱۱ دی ۱۳۹۹، ۲۳:۵۸
کد خبر: 494492
پزشک آمریکایی پس از دریافت واکسن فایزر کرونا گرفت

پس از یک پرستار، این بار یک پزشک آمریکایی بخش اورژانس ۹ روز پس از دریافت واکسن کووید۱۹ فایزر به این بیماری مبتلا شد.

به گزارش  بیزینس اینسایدر، جاش میگل یکی از پزشکان بیمارستانی در ایالت جورجیا آمریکا، ۲۰ دسامبر نخستین دوز از واکسن کووید ۱۹ فایزر را دریافت کرد. اما ۹ روز پس از دریافت این واکسن وی دچار سردرد و سرفه شد. روز بعد تست ویروس کرونای وی مثبت شد.

به گزارش  اقتصادآنلاین  به نقل از مهر، میگل در این باره می‌گوید: ابتدا ترسیده بودم. من هم مانند هر پزشک بخش اورژانس دیگری در معرض خطر ابتلاء به بیماری قرار داشتم. طی ۱۰ ماه به کووید ۱۹ مبتلا نشدم اما دقیقاً پس از دریافت دوز نخست واکسن بیمار شدم.

واکسن فایزر در ۲ دوز با فاصله ۲۱ روز به افراد تزریق می‌شود. به گفته تولید کنندگان این دو دوز در جلوگیری از ابتلای فرد به ویروس کرونا ۹۵ درصد کارآمد است اما یک دوز آن محافظت کمتری در بدن انسان ایجاد می‌کند.

از سوی دیگر ممکن است پس از واکسیناسیون چند هفته طول بکشد تا بدن انسان آنتی بادی مقاوم در برابر کووید ۱۹ تولید کند.

میگل در این باره می‌گوید: ۸ روز اولیه پس از دریافت واکسن بسیار مهم است. افراد باید کاملاً ایزوله باشند، ماسک استفاده کنند، دست‌هایشان را بشویند و از تردد خودداری کنند.

البته این پزشک همچنان تصمیم دارد در ۱۲ ژانویه دوز دوم واکسن را دریافت کند. او تاکید دارد که ابتلای او به کووید ۱۹ به معنای ناکارآمدی واکسن نیست.

این درحالی است که روز گذشته مشخص شد یک پرستار بخش اورژانس نیز ۸ روز پس از دریافت دوز نخست واکسن کووید ۱۹ فایزر به این بیماری مبتلا شده است.