۰ نفر

در پیامی توییتری؛

ریابکوف: طرح ایده «برجام پلاس» اشتباه و نامناسب است

۹ دی ۱۳۹۹، ۰:۲۲
کد خبر: 493644
ریابکوف: طرح ایده «برجام پلاس» اشتباه و نامناسب است

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز تصریح کرد: طرح ایده «برجام پلاس» اشتباه و نامناسب است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه در پیامی توییتری نوشت: گام‌های تدریجی و دو جانبه‌ای که چند روز قبل سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه پیشنهاد داد، اصولی مهم در جزئیات برجام هستند.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در این باره اضافه کرد: افزودن مواردی به توافقنامه هسته‌ای کنونی، در حال حاضر اوضاع را بدتر خواهد کرد. در نتیجه بر این باوریم طرح ایده‌هایی همچون «برجام پلاس» اشتباه و نامناسب است.

روسیه

در همین رابطه، شورای امنیت سازمان ملل سه‌شنبه هفته پیش نشستی را برای بررسی گزارش «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل درباره «اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت» برگزار کرد.

همچنین؛ دوشنبه گذشته هم نشست وزرای خارجه کشورهای عضو برجام به صورت مجازی برگزار شد.

در هر دو نشست مذکور، همه طرف‌های شرکت کننده بار دیگر بر ضرورت حفظ توافق هسته‌ای تاکید و از خروج یکجانبه آمریکا از آن در سال ۲۰۱۸ میلادی انتقاد کردند.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ۸ ماه مارس سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۸ اردیبهشت سال ۱۳۹۷) به بهانه‌های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته‌ای کشورهای ۱+۵ با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم‌های خود علیه تهران که بر اساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی گرداند.

گفتنی است که یک سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، ایران نیز بر اساس مادتین ۲۶ و ۳۶ مصرح در این توافق بین‌المللی به دلیل انفعال اروپا و نقض عهدِ آمریکا؛ برخی از تعهدات برجامی خود را کاهش داد.