۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

صنعت چین باز هم رشد کرد/ بخش‌های مختلف صنعتی چقدر سود کردند؟

۷ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵
کد خبر: 493156
صنعت چین باز هم رشد کرد/ بخش‌های مختلف صنعتی چقدر سود کردند؟

آخرین ارقام ارائه شده نشان می‌دهد که بخش صنعتی چین پس از گذر از ضررهای ناشی از بحران ویروس کرونا، برای هفتمین ماه متوالی رشد را تجربه کرد.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، در حالی که تولیدکندگان به بهبود وضعیت خود از رکود کووید-19 ادامه می‌دهند، سود شرکت‌های صنعتی چین با حمایت از فروش و تولید قدرتمند صنعتی، در ماه نوامبر برای هفتمین ماه متوالی رشد قابل توجهی را تجربه کرد.

ارقام دفتر ملی آمار در روز یکشنبه نشان داد که سود شرکت‌های صنعتی چین 15.5درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به 729.32میلیارد یوآن (111.50میلیارد دلار) رسید.

بخش صنعتی چین شاهد یک بازگشت قدرتمند از شوک بیماری همه‌گیر کووید-19 بوده، که به دنبال افزایش تقاضای خارج از کشور، صادرات کارخانه‌ها نیز افزایش یافت. قیمت کارخانه، که شاخصی برای سودآوری محسوب می‌شود، در ماه گذشته کمتر از حد انتظار کاهش یافت.

سود برخی از صنایع سنتی در چین علائم بهبود را نشان داده است. با رسیدن فصل سرما، تقاضا برای زغال‌سنگ حرارتی افزایش یافته و سبب بالا رفتن قیمت‌ها شده؛ که به دنبال آن شاهد تسریع بهبود بخش زغال‌سنگ خواهیم بود. سود صنعت زغال‌سنگ در ماه نوامبر 9.1درصد افزایش یافت که اولین رشد سال جاری بود.

یکی از تحلیلگران چین گفت: "انتظار می‌رود سود صنعتی طی چند ماه آتی به دلیل عواملی مانند بهبود اقتصاد داخلی و بهبود تقاضا در خارج از کشور، رشدی دو رقمی را حفظ کند."

برای بازه زمانی ژانویه تا نوامبر، سود شرکت‌های صنعتی نسبت به سال گذشته 2.4درصد افزایش یافت.

درآمد شرکت‌های صنعتی دولتی چین نیز در ماه‌های ژانویه تا نوامبر 4.9درصد کاهش یافت. سود بخش خصوصی در این بازه زمانی 1.8درصد رشد را تجربه کرد.