۰ نفر

جمهوری خواهان شکست ترامپ را نمی‌پذیرند؛

"سرقت انتخاباتی" پروژه جدید علیه پیروزی بایدن

۴ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۴۵
کد خبر: 492511
"سرقت انتخاباتی" پروژه جدید علیه پیروزی بایدن

شمار روزافزونی از قانونگذاران جمهوری‌خواه آمریکایی در حال حمایت از چالشی علیه تایید نتیجه کالج الکترال در ششم ژانویه هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، اکنون دست‌کم ۲۰ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا نامه‌ای را خطاب به رهبری کنگره و روسای چندین کمیته کنگره به امضا رسانده و خواستار تحقیق درباره آنچه "سرقت انتخاباتی" نامیدند، شدند.

گرچه چندین شکایت حقوقی کمپین ترامپ علیه نتایج انتخابات سوم نوامبر راه به جایی نبرده است، در نامه گفته شده: انتخابات ریاست جمهوری با ده‌ها شکایت که ادعای تقلب رای‌دهندگان، رای‌دهی غیرقانونی و سرقت انتخاباتی را مطرح می‌کند، مواجه است و در ششم ژانویه ۲۰۲۱ این موضوع هدف بحث و رایزنی قرار خواهد گرفت چرا که کنگره باید مشخص کند که آیا آرای الکترال ایالت‌های مختلف پذیرفته شده یا باید رد شوند.

رهبری حزب جمهوری‌خواه برای متوقف کردن جریان اعضایی که برای به چالش کشیدن این نتایج تلاش می‌کنند، وارد عمل شده و روی آینده پسا ترامپ متمرکز است. جان تیون، دومین جمهوری‌خواه ارشد سنا گفت: چیزی که آنها باید به یاد داشته باشند، این است که چنین روشی به جایی نمی‌رسد. این کار انحرافی است.

همین پیام کافی بود تا دونالد ترامپ در توییتر پاسخ او را بدهد. ترامپ نوشت: جان تیون، داکوتای جنوبی ضعف را دوست ندارد. او را می‌توان در ۲۰۲۲ جایگزین کرد چون عرصه سیاسی او به پایان رسید!!!

مشکل هرگونه چالشی در مجلس نمایندگان علیه نتایج این انتخابات این است که برای به رای گذاشتن و بحث روی این موضوع، یک سناتور باید آن را تایید کند و اکنون تنها سناتوری که گفته چنین کاری انجام می‌دهد، سناتور تازه وارد تومی توبروایل است که روز سوم ژانویه سوگند می‌خورد، یعنی سه روز پیش از آنکه آرای الکترال در کنگره به تایید برسند. حمایت این سناتور هم صرفا امکان بحث روی این مساله را ممکن می‌سازد نه لغو نتایج انتخابات را چون دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در دست دارند.