۰ نفر

طبق اعلام کاخ الیزه؛

حال ماکرون رو به بهبودی است

۳ دی ۱۳۹۹، ۲۰:۰۲
کد خبر: 492366
حال ماکرون رو به بهبودی است

کاخ الیزه از بهبودی حال رئیس جمهور فرانسه که به کرونا مبتلا شده و در قرنطینه به سر می‌برد، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  الیزه  (کاخ ریاست جمهوری فرانسه) چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران حال رئیس جمهور فرانسه که روزهای گذشته به کرونا مبتلا شده بود را  رو به بهبودی اعلام کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» آزمایش کرونای «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در 17 دسامبر مثبت اعلام شد و او طی این مدت در قرنطینه به سربرد. طی روزهای گذشت شبکه خبری  «BFM»  تصاویر زنده‌ای را از او به عنوان رئیس نشست کابینه وزیران پخش کرد.

ماکرون گفته، اگرچه با توجه به وضعیت جسمانی باسرعت کمتری کار خواهد کرد، اما همچنان به موضوعاتی با اولویت اصلی مانند واکنش به بیماری کرونا و برگزیت خواهد پرداخت.

چندی قبل منابعی در کاخ ریاست جمهوری فرانسه گزارش دادند که امانوئل ماکرون رئیس جمهور این کشور به تب شدید، سرفه و کوفتگی بدنی مبتلا شده است.

کاخ الیزه سپس اعلام کرد، آزمایش کرونای امانوئل ماکرون مثبت شده و او به مدت هفت روز در قرنطینه خواهد ماند.  پیش از این برخی علائم مرتبط به ویروس کرونا در رئیس‌جمهور فرانسه مشاهده شده بود که پس از آن تحت آزمایش قرار گرفت و نتیجه آزمایش مثبت اعلام شد.

وزیر بهداشت فرانسه  روز دوشنبه گفت با وجود اقدامات صورت گرفته، این کشور هنوز نتوانسته موج دوم کرونا را مهار کند. «اولیور وران» وزیر بهداشت فرانسه گفت که موج دوم کرونا در این کشورهنوز پا برجاست.

وزیر بهداشت فرانسه در توییتی در این زمینه نوشت، وضعیت همه گیری در فرانسه کماکان شکننده و  این ویروس کماکان در حال پخش است و دیگر خبری از کاهش مبتلایان به کرونا مشاهده نمی‌شود. او نوشت: «هنوز موج دوم دست از سر ما برنداشته است.»