۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

توافق تصویب بسته محرک۹٠٠ میلیارد دلاری/ چک ۶٠٠دلاری برای افراد و مشاغل کوچک در نظر گرفته شد

۱ دی ۱۳۹۹، ۱۹:۳۶
کد خبر: 491749
توافق تصویب بسته محرک۹٠٠ میلیارد دلاری/ چک ۶٠٠دلاری برای افراد و مشاغل کوچک در نظر گرفته شد

قانون گذاران آمریکایی در مورد بسته محرک اقتصادی نزدیک به900 میلیارد دلار به توافق رسیده‌اند که شامل کمک‌های مالی به مشاغل کوچک و پرداخت مستقیم به خانواده‌های آمریکایی است.

اقتصاد آنلاین- دینا قالیباف؛ در پی تصویب دومین بسته محرک اقتصادی توسط قانون گذاران آمریکایی حالا این بسته به دومین لایحه بزرگ اقتصادی در تاریخ ایالات متحده آمریکا تبدیل شده است و به نظر می‌رسد در زمانی که رشد اقتصادی ایالات متحده آمریکا دچار ضعف شده است تصویب این بسته بتواند برای چند ماه آینده، اقتصاد این کشور را از بن بست خارج کند.

میچ مک کانل، رهبر اکثریت سنا عصر یکشنبه در همین رابطه گفت:«سرانجام می‌توانیم آنچه را که ملت نیاز دارند بشنوند گزارش بدهیم. کمک‌های بیشتری در راه است.»

بسته تصویب شده شامل284.5 میلیارد دلار برای کمک به مشاغل کوچک و کمک به توزیع واکسن کرونا ،13میلیارد دلار برای برنامه کمک تغذیه، 25 میلیارد دلار برای حمایت از مستاجر‌ها و80 میلیارد دلار برای کمک به مدارس و دانشگاه‌ها است. اداره غذا و داروی ایالات متحده آمریکا در روز  جمعه تایید واکسن کرونای تولید شده در شرکت مدرنا را در کنار فایزر-بایون تک برای استفاده گسترده در کشور مجاز اعلام کرد.

رهبر اکثریت سنا در رابطه با مزایای بسته محرک تصویب شده گفت:« این بسته برای میلیون‌ها آمریکایی که شغل خود را در همه‌گیری ویروس کرونا از دست داده‌اند دارای مزایایی است که تاثیرات مستقیم کاهش درآمد بر شغل آن‌ها را کنترل می‌کند.»

جدید‌ترین بسته600 دلار برای هر فرد، 1200 دلار برای هر زوج متاهل و600 دلار برای هر فرزند فراهم می‌کند و دولت فدرال بیمه بیکاری را300 دلار در هفته تا اواسط مارس2021 اضافه خواهد کرد.

بسته تصویب شده همچنین2 میلیارد دلار برای شرکت‌های کوچک مخابراتی ایالات متحده آمریکا به منظور حذف تجهیزات هوآوی و زد تی ای اختصاص داده است. از آنجا که قانون‌گذاران بسته امدادی را به هزینه‌های سالانه بودجه دولت گره زده بودند، کنگره قرار بود تا نیمه شب یکشنبه به وقت محلی تصمیم نهایی خود را برای تصویب یا عدم تصویب این بسته اعلام کند.

در حالی که رهبران کنگره در تمام هفته گذشته اصرار داشتند که توافق نزدیک است اما مذاکره کنندگان روز پنجشنبه به اختلاف نظرهایی برخورد کردند. توافق دو طرفه اواخر روز شنبه پس از ساعت‌ها مذاکره به دست آمد. لایحه بسته محرک پیش از ارسال به کاخ سفید برای امضای دونالد ترامپ، باید توسط مجلس نمایندگان که تحت کنترل جمهوری‌خواه‌ها و دموکرات‌هاست تصویب می‌شد.

مدت‌ها بود که دموکرات‌ها به دنبال یک بسته محرک گسترده‌تری بودند و جو بایدن، رییس جمهور منتخب دموکرات‌ها، گفته بود که تصویب محرک اقتصادی دوم از اولویت‌های اصلی دولت وی خواهد بود. جو بایدن در بیانیه‌ای گفت:« در ماه نوامبر مردم با حضور در انتخابات و رای به او به وضوح اعلام کردند که نیاز به انجام اقدامات و در پیش گرفتن سازش است.»

نانسی پلوسی و چاک شومر، سناتور نیویورک توافق روز یکشنبه را اولین گام مهم دولت جدید بایدن برای دستیابی به نیاز‌های واقعی مردم آمریکا توصیف کردند.