۰ نفر

افزایش ۲برابری سهم چین از بازار کالاهای لوکس در جهان؛

چین بازار کالاهای لوکس را تسخیر می‌کند؟

۱ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۲۸
کد خبر: 491604
چین بازار کالاهای لوکس را تسخیر می‌کند؟

بازار کالاهای لوکس در کل جهان ۲۳ درصد در ۲۰۲۰ سقوط کرده ولی سهم بازار چین حدود دو برابر شده است.

به گزارش راشاتودی، بازار کالاهای لوکس چین در سال جاری میلادی دو برابر شده است چون مصرف‌کنندگان مجبور بوده‌اند به خاطر محدودیت های همه‌گیری ویروس کرونا، پول نقد خود را در داخل کشور هزینه کنند. بازار کالاهای لوکس در چین احتمالا بیشترین رشد را در سال جاری میلادی در جهان داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم،  علیرغم این که چین سال جاری میلادی را با وضع قرنطینه‌های سختگیرانه جهت مهار همه‌گیری ویروس کرونا آغاز کرد، ولی بازار داخلی کالاهای لوکس نه تنها در 2020 بهبود یافت، بلکه توسعه پیدا کرد. بازار کالاهای لوکس چین 48 درصد در سال جاری میلادی رشد کرده و به 346 میلیارد یوان (53 میلیارد دلار) رسیده است.

 بازار کالاهای لوکس در کل جهان 23 درصد در 2020 سقوط کرده ولی سهم بازار چین حدود دو برابر شده است. سهم چین از 11 درصد سال گذشته میلادی به 20 درصد در 2020 رسیده است. خریداران چینی به جای جستجو برای تخفیف در مراکز خرید بین المللی، به بازارها و پلتفرم‌های تجارت الکترونیک داخلی روی آورده‌اند.

 البته کل هزینه مصرف کنندگان چینی برای خدمات لوکس 35 درصد کاهش یافته و هزینه چینی‌ها در خارج از کشور هم پایین آمده است. ولی این روند مثبت ادامه دارد و پیش‌بینی می شود چین اصلی‌ترین نیروی پیش برنده بازار جهان در 5 سال آینده باشد.

 تحقیقات نشان می‌دهد چهار عامل در این شرایط تأثیر گذاشته است: بازگشتن چینی‌ها به وطن، خریداران نسل z یعنی نسل  فناوری، دیجیتالی شدن و فروشگاه‌های معاف از مالیات در جزیره هانیان.

 نرخ هزینه‌کرد مصرف‌کنندگان برای برخی برندهای چینی به خاطر بسته بودن مرزها دو تا سه برابر افزایش یافته است. قبل از بازگشت شرایط دنیا به حالت عادی، تولید کنندگان داخلی چین باید مصرف کنندگان لوکس این کشور را متقاعد کنند خرید داخلی از هر گزینه دیگری بهتر است.