۰ نفر

دونالد ترامپ؛

چین مقصر حمله سایبری اخیر به آمریکا است

۲۹ آذر ۱۳۹۹، ۲۲:۰۶
کد خبر: 491232
چین مقصر حمله سایبری اخیر به آمریکا است

رییس جمهور کنونی آمریکا با اعلام اینکه تنها چیزی که رسانه‌ها درباره آن حرف می‌زنند روسیه است، چین را مقصر حمله سایبری اخیر به کشورش دانست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، «دونالد ترامپ» رییس جمهور کنونی آمریکا، امروز (شنبه) در رشته پیامی توئیتری نسبت به حملات سایبری به ایالات متحده واکنش نشان داد.

ترامپ در این پیام نوشت: «رسانه‌های جعلی در حمله سایبری اخیر بزرگنمایی بسیاری داشتند. من توضیحات کامل را دادم و همه چیز تحت کنترل است.»

در ادامه این مقام ارشد آمریکا نوشت: «روسیه، روسیه، روسیه تنها چیزی است که رسانه‌های جریان اصلی درباره آن حرف می‌زنند، زیرا به دلایل اقتصادی از بحث درباره اینکه می‌تواند کار چین باشد واهمه دارند (که امری محتمل است.)»

در ادامه او برای بار دیگر به ادعا‌های تقلب انتخاباتی خود پرداخت و نوشت: «ممکن است آن‌ها ماشین‌های رأی‌گیری ما را نشانه گرفته باشند، و الان واضح است که من برنده انتخاباتم، این شرمساری بزرگتری برای آمریکا است.»

این در حالی است که یک مقام ناتو با اشاره به حملات سایبری علیه مراکز مهم دولتی آمریکا اعلام کرده است تیم سایبری این سازمان در حال بررسی سامانه‌های رایانه‌ای خود است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، مسکو را به دست داشتن در حملات سایبری اخیر علیه واشنگتن متهم کرد.

وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه مستنداتی در اثبات ادعاهایش گفت: تلاش بسیار چشمگیری صورت گرفته و من فکر می‌کنم در این مورد اکنون کاملاً واضح است که روسیه در پشت حملات گسترده سایبری به ایالات متحده قرار دارد.

این در حالی است که مسئولان فدرال آمریکا روز گذشته با صدور هشداری فوری اعلام کردند طرف‌هایی که حملات سایبری علیه نهادهای دولتی این کشور را انجام داده اند، از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده کرده‌اند.

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید خواستار مقابله شدید با حملات سایبری به آمریکا شد و گفت: «حمله سایبری روسیه اثبات کننده یک مفهوم است. آن‌ها می‌توانند وارد سیستم‌های حیاتی شوند و دیگران نیز می‌توانند وارد شوند. اولویت اصلی ما باید انتقام مناسب برای برقراری مجدد قدرت بازدارندگی باشد.»

پنجشنبه گذشته شرکت مایکروسافت اعلام کرد که نرم‌افزار‌های ضدویروس شرکت آمریکایی سولار ویندز ده‌ها نفوذ را در سامانه‌های خود ثبت کرده‌اند. این مقام ناتو اعلام کرد این سازمان در برخی از سامانه‌هایش در بلژیک از نرم‌افزار این شرکت آمریکایی استفاده کرده است.

بنا به گزارش رسانه‌های آمریکا، یکشنبه گذشته یک گروه هکری حملات سایبری گسترده‌ای را با پشتیبانی یک قدرت خارجی به نهاد‌های آمریکایی صورت داده و داده‌های چندین سازمان دولتی را به سرقت بردند. گفته می شود طی هفته اخیر ده ها حمله سایبری علیه نهادهای حساس آمریکا از جمله وزارت خزانه‌داری، وزارت امنیت داخلی و مراکز هسته‌ای این کشور انجام شده که مقامات آمریکا را به شدت نگران کرده و احتمالا در این حملات اطلاعات بسیار مهمی به سرقت رفته است.