۰ نفر

رویترز؛

بیکاری در آمریکا به بالاترین رقم طی ۳ماه گذشته رسید

۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۲۱:۱۴
کد خبر: 490916
بیکاری در آمریکا به بالاترین رقم طی ۳ماه گذشته رسید

تقاضا برای مزایای بیکاری در آمریکا در هفته منتهی به ۱۲ دسامبر ۲۳ هزار تقاضا افزایش یافته و به ۸۸۵ هزار رسیده است. این رقم بالاتر از ۸۰۰ هزار افزایشی است که اقتصاددا‌ها پیش بینی کرده بودند.

به گزارش رویترز، تعداد آمریکایی‌هایی که برای اولین بار تقاضا برای مزایای بیکاری داده‌اند، به طرز غیرمنتظره‌ای در هفته گذشته افزایش یافت. موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا کسب و کارها را مختل کرده و مانع بهبود اقتصاد آمریکا از رکود ناشی از این بحران شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، فعالیت‌های تولیدی در  ایالت های ساحلی اقیانوس اطلس موسوم به مید آتلانتیک کاهش یافته و کارخانه‌ها کند شدن سفارش‌های جدید وپایین آمدن نرخ رشد اشتغال را گزارش داده‌اند. ولی بازار مسکن همچنان مقاومت می‌کند. پایین بودن مقدار رهن خانه و افزایش تقاضا باعث بهبود روند خانه سازی در آمریکا شده است.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه کاهش فعالیت‌های اقتصادی در این کشور را تایید کرد و هشدار داد مسیر پیش رو بسیار نامطمئن است. بانک مرکزی آمریکا همچنان نرخ بهره را نزدیک به صفر نگه داشته و قول داده از طریق خرید سرمایه‌ها پول بیشتری وارد اقتصاد کند.

 کریس راپکی اقتصاددان ارشد در بانک میتسوبیشی می‌گوید:«همه‌گیری ویروس کرونا اقتصاد را دو قسمت کرده است. برندگان این بحران بخش‌های حساس به نرخ بهره مثل مسکن و بازار بورس هستند و بازندگان، افراد شاغل در صنایع تفریحی و اقامتی هستند که روز به روز ورشکسته‌تر می شوند».

 تقاضا برای مزایای بیکاری در هفته منتهی به 12 دسامبر 23 هزار تقاضا افزایش یافته و به 885 هزار رسیده است. این دومین هفته پیاپی افزایش تقاضا برای مزایای بیکاری است که آن را به بالاترین رقم از سپتامبر رسانده است. اقتصاددان‌ها 800 هزار تقاضا را برای این هفته پیش بینی کرده بودند.

 تقاضا برای مزایای بیکاری در آمریکا بسیار بالاتر است 665 هزار موردی است که طی بحران بحران بزرگ سال های 2007 تا 2009 ثبت شده بود ولی از رقم 6.867 میلیون تقاضا در ماه مارس پایین آمده است. اطلاعات اقتصادی همچنین نشان می‌دهد خرده فروشی در آمریکا در ماه نوامبر برای دومین ماه پیاپی کاهش یافته است.

 آمریکا با موج جدید همه‌گیری ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و حداقل 16.7 میلیون نفر در این کشور به کویید 19 مبتلا و بیش از 304 هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا پاسخ این شرایط را با وضع محدودیت‌های جدید بر کسب و کار ها داده و مصرف‌کنندگان از مناطق پرجمعیت مثل مراکز خرید، رستوران‌ها و کافه‌ها دوری می‌کنند.