۰ نفر

پایان نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام

۲۶ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۱۳
کد خبر: 490500
پایان نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام

نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ بعد از حدود سه ساعت و نیم پایان یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این نشست در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی وزارت خارجه‌های ایران و پنج کشور (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و فرانسه) و به ریاست «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران و «هلگا اشمید» دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و با هدف بررسی روند اجرا و موانع اجرای تعهدات توسط طرف‌های برجامی برگزار شد و قرار است بیانیه‌ای نیز در این خصوص منتشر شود.

صبح امروز «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره دستور کار کمیسیون مشترک برجام، اظهار داشت: این نشست،  یکی از نشست‌های عادی و معمول کمیسیون مشترک برجام هست که در سطح معاونان وزرا و مدیران سیاسی کشورهای طرف برجام (ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان)  هر ٣ ماه یک بار به منظور بررسی روند اجرای برجام و موانع اجرای تعهدات توسط طرف‌های برجام برگزار می‌شود. با توجه به ملاحظات مربوط به کووید-۱۹، این نشست نیز طبق برنامه و همچون بسیاری از نشست‌های بین‌المللی به صورت ویدئو کنفرانس امروز چهارشنبه ۲۶ آذرماه ۹۹ ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران برگزار خواهد شد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی هم پیش از نشست امروز در توئیتی نوشت:  موضوع اصلی، چگونگی حفظ توافق هسته‌ای و اطمینان از اجرای کامل و متوازن آن است. نقش آمریکا هم در این خصوص مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

اتحادیه اروپا هم پیش از این دستورکار این نشست را تلاش‌های جاری برای حفظ برجام و روش‌های موثر برای اجرای کامل این توافق از سوی همه طرفین و آمادگی تبادل نظر در سطح وزرا برشمرده بود.