۰ نفر

پس از نشست سفیر ایران در ارمنستان اتفاق افتاد؛

ایران و ارمنستان دنبال تقویت حوزه‌های اقتصادی مشترک

۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۰:۵۳
کد خبر: 489953
ایران و ارمنستان دنبال تقویت حوزه‌های اقتصادی مشترک

پس از نشست سفیر ایران در ارمنستان با وزیر اقتصاد این کشور، وزارت اقتصاد ارمنستان اعلام کرد: ایروان و تهران حوزه‌هایی را که می‌تواند روابط اقتصادی دوجانبه را بیشتر کند، شناسایی و برای اجرای پروژه‌های مشترک نقشه راه ترسیم خواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت اقتصاد ارمنستان به دنبال نشست واهان کروبیان، وزیر اقتصاد این کشور با عباس بدخشان، سفیر ایران در ارمنستان اعلام کرد: ایروان و تهران حوزه‌هایی را که می‌تواند روابط اقتصادی دوجانبه را بیشتر کند، شناسایی کردند و برای اجرای پروژه‌های مشترک «نقشه راه» ترسیم خواهند کرد.

وزیر اقتصاد ارمنستان گفت: ایران یکی از کشورهایی است که دوستانه‌ترین روابط با ارمنستان را داشته و روابط اقتصادی و تجاری قوی با یکدیگر داشته‌اند.  

وی ابراز امیدواری کرد، چهارچوب همکاری ایران و ارمنستان همچنان توسعه یابد و تقویت شود.

کروبیان گفت: وزارتخانه اش به بررسی مشکلاتی می‌پردازد که مانع توسعه روابط دو جانبه شده و برای از بین بردن آنها تدابیری اتخاذ می‌کند.

سفیر ایران نیز خاطرنشان کرد: پتانسیل‌های دست نخورده زیادی برای همکاری تجاری و اقتصادی میان ایران و ارمنستان وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد، روابط اقتصادی ایران و ارمنستان در آینده نزدیک تقویت شود و توافق هایی که قبلا صورت گرفته، پروژه های مشترک و سرمایه گذاری‌ها عملی شوند.

سفیر ایران به طرف ارمنستان پیشنهاد داد تا امکان ترسیم «نقشه راه» برای هر پروژه را بررسی کند و برنامه اجرایی گام به گام شفاف تری تعیین نماید.

وی گفت که واقع گرایانه ترین مسیر همکاری ارمنستان و ایران در حال حاضر پرورش گیاهان ، دامداری و پرورش ماهی است.

سفیر ایران گفت که دو کشور باید برای آشنایی و تبادل تجربیات، نمایشگاه هایی را برای محافل تجاری ترتیب دهند. هر دو طرف بر لزوم افزایش تجارت میان ارمنستان و ایران تأکید کردند.

دو طرف، همچنین در مورد همکاری میان مناطق آزاد اقتصادی "مِگری" در ارمنستان و "ارس" در ایران و همچنین چشم انداز ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مشترک صحبت کردند.

سفیر ایران با اشاره به عضویت ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EEU) که فرصت‌های بزرگی را برای این کشور ایجاد می‌کند ، ابراز اطمینان کرد ایجاد شرکت های مشترک ارمنستان و ایران، نه تنها به توسعه اقتصادی میان دو کشور کمک می کند، بلکه سبب افزایش صادرات به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌شود.