۰ نفر

با اختلاف ۷۰ رأی؛

الکترال کالج، پیروزی «جو بایدن» در انتخابات۲۰۲۰ را تایید کرد/ ترامپ۲۳۲ و بایدن ۳۰۲رأی

۲۴ آذر ۱۳۹۹، ۲۰:۵۹
کد خبر: 489918
الکترال کالج، پیروزی «جو بایدن» در انتخابات۲۰۲۰ را تایید کرد/ ترامپ۲۳۲ و بایدن ۳۰۲رأی

مجمع برگزینندگان آمریکا (الکترال کالج) در رأی‎‌گیری روز دوشنبه خود با اختصاص ۳۰۲ رأی به «جو بایدن»، این نامزد دموکرات را به عنوان پیروز نهایی انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا معرفی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در مراسم رأی‌گیری «مجمع برگزینندگان» (الکترال کالج) آمریکا «جو بایدن» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا توانست با کسب ۳۰۲ رأی الکترال خود را به عنوان پیروز نهایی این انتخابات معرفی نماید.

در مقابل، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی آمریکا با کسب ۲۳۲ رأی از راهیابی مجدد به کاخ سفید بازماند.

طبق این رأی‌گیری، ایالت «ورمونت» ۳ رأی الکترال خود در کالج انتخاباتی را به «جو بایدن» نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در امریکا اختصاص داد.

ایالت «نوادا» هم ۶ رأی الکترال خود در کالج انتخاباتی را به نامزد دموکرات ها در انتخابات ۲۰۲۰ در امریکا ارایه کرد.

این در حالیست که ۶ رأی الکترال ایالت «آیووا» به دونالد ترامپ رییس جمهور کنونی آمریکا داده شده است.

نتیجه آرای الکترال در سایر ایالت های آمریکا به شرح زیر است:

نتیجه آرای الکترال در سایر ایالت‌های آمریکا به شرح زیر است: دلاور با ۳ رأی الکترال برای بایدن؛ کارولینای جنوبی با ۹ رأی به ترامپ؛ آرکانزاس با ۶ رأی به ترامپ؛ ایلینوی با ۲۰ رأی به بایدن؛ اوکلاهاما ۷ رأی الکترال برای ترامپ؛ می‌سی‌سی‌پی ۶ رأی به نفع ترامپ؛ ایندیانا ۱۱ رأی به ترامپ؛ تِنسی با ۱۱ رأی به ترامپ؛ جورجیا ۱۶ رأی الکترال به بایدن؛ آریزونا با ۱۱ رأی به نفع بایدن؛ نیوهمپشایر ۴ رأی به بایدن؛ پنسیلوانیا ۲۰ رأی به بایدن؛ کنتیکت ۷ رأی به بایدن؛ ایالت نیویورک ۲۹ رأی برای بایدن؛ ویرجینیا ۱۳ رأی به نفع بایدن و رودآیلند هم با ۴ رأی به نفع بایدن؛ ویسکانسین ۱۰ رأی به بایدن و ایالت‌های کنتاکی و اوهایو به ترتیب با ۸ و ۱۸ رأی به ترامپ.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، با ابتلای رییس سنا در ایالت فلوریدا، رأی گیری امروز گزیننده‌های ریاست جمهوری در این ایالت لغو شده و به زمان نامشخصی موکول شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، با ابتلای رئیس سنا در ایالت فلوریدا رأی‌گیری امروز گزیننده‌های ریاست جمهوری در این ایالت لغو و به زمان نامشخصی موکول شده است.

گفتنی است، روند اخذ رأی در مجمع برگزینندگان (الکترال کالج) آمریکا برای انتخاب رسمی رئیس‌جمهور آتی این کشور از ساعاتی پیش به صورت رسمی آغاز شد و دقایقی پیش به پایان رسید.