۰ نفر

طی یک هفته اتفاق افتاد؛

بیکار شدن ۸۵۳هزار نفر در آمریکا

۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۲۱:۱۲
کد خبر: 489005
بیکار شدن ۸۵۳هزار نفر در آمریکا

اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند تقاضای بیکاری در آمریکا در هفته گذشته حدود ۷۳۰هزار نفر باشد ولی قرنطینه‌های کرونا باعث شده این رقم تا ۸۵۳هزار نفر بالا برود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا باعث رشده کسب و کارهای بیشتری اقدامات سخت‌گیرانه در فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت و بسیاری از مردم مجبور شوند مشاغل خود را ترک کنند. به این ترتیب تقاضا برای مزایای بیکاری در هفته گذشته تا 850 هزار نفر بالا رفت.

 بیش از 3000 مرگ مرتبط با ویروس کرونا در روز چهارشنبه در آمریکا به ثبت رسید.

 اقتصاددان‌ها پیش‌بینی کرده بودند تقاضای بیکاری در آمریکا در هفته گذشته حدود 730 هزار نفر باشد یعنی بالاتر از 716 هزار تقاضای ثبت شده در هفته قبل از آن. این رقم قبل از آغاز بحران کرونا به طور متوسط برابر با 200 هزار بود.

 اطلاعات ماهانه اشتغال در آمریکا که در روز چهارشنبه توسط وزارت کار این کشور منتشر شد هم افزایش اخراج‌ها را نشان می‌دهد. 6.65 میلیون نفر تا حالا از کار بیکار شده‌اند. گزارش ماهانه اشتغال در جمعه هفته گذشته نشان می‌داد تنها 245 هزار شغل جدید در ماه نوامبر به وجود آمده که کمترین رقم از زمان آغاز بحران کروناست.

رابرت ویلیامز، نایب رئیس ارشد شرکت خدمات مالی مودیز در یادداشتی نوشت: «افزایش موارد ابتلا به کرونا مصرف در بخش خدمات را پایین آورده و اقتصاد هنوز هم 9 میلیون شغل کمتر از دوره قبل از بحران کرونا دارد. در حالی که انتظار داریم روند بهبود بازار کار در 2021 ادامه داشته باشد، تقاضاهای جدید برای مزایایی بیکاری به خاطر وضع قرنطینه‌های جدید همچنان بالاست. این قرنطینه‌ها بر کسب و کارهای بخش خدمات تاثیر قابل توجهی داشته است».

 اگر قانونگذاران آمریکا نتوانند در مورد بسته‌های جدید محرک اقتصادی به توافق برسند، میلیون ها آمریکایی با پایان برنامه‌های حمایت از بیکاری طی چند هفته آینده در آستانه از دست دادن مشاغل خود قرار می گیرند.