۰ نفر

مشاور وزیر خارجه انگلستان اعلام کرد؛

آمادگی انگلیس برای همکاری با آمریکا به منظور تمدید برجام

۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲
کد خبر: 488914
آمادگی انگلیس برای همکاری با آمریکا به منظور تمدید برجام

انگلیس از آمادگی خود برای همکاری با آمریکا به منظور تمدید برجام و همچنین بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، با انتقال قدرت ریاست جمهوری آمریکا و روی کار آمدن بایدن صحبت‌هایی از بازگشت آمریکا به برجام و همچنین نشستن پای میز مذاکره شنیده می‌شود، اما انگلستان هم به تازگی برای همکاری با آمریکا به منظور تمدید برجام اعلام آمادگی کرده است.

جیمز کلورکی، مشاور وزیر خارجه انگلستان در امور غرب آسیا اعلام کرده است که انگلیس توانایی بازگرداندن تمامی تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را دارد و لندن در این زمینه، آماده همکاری با آمریکاست.

او همچنین گفته است که انگلستان برای تقویت و تمدید برجام به منظور مقابله با اقدامات مخرب غیرهسته‌ای که ایران در منطقه انجام می‌دهد، با دولت جدید آمریکا همکاری خواهیم کرد.

کلورکی اظهار کرد: ما با دولت بایدن درباره امکان تقویت و تمدید برجام به منظور رسیدگی به اقدامات مخرب غیرهسته‌ای ایران در منطقه علیه کشورهای همسایه‌اش، تعامل خواهیم کرد، من هم مانند آن‌ها نگران این مسئله هستم.

 مشاور وزیر خارجه انگلستان در امور غرب آسیا در ادامه افزود: خواست ما از ایران خویشتنداری و پرهیز از هرگونه اقدام تنش زا در منطقه است. ما تا زمانی از برجام حمایت می‌کنیم که در آن مزایای ذکر شده حفظ شود.

او گفت: ایران باید به تعهدات خود نسبت به برجام متعهد بوده و به سرپیچی سیستماتیک در این زمینه پایان دهد. ایران اگر درباره برجام جدی است نباید تصمیم مجلس این کشور در جهت نقض برجام را اجرایی کند. ما از اقدامات ایران،به ویژه در زمینه ذخیره اورانیوم عمیقا نگرانیم.