با وجود اینکه ایالات متحده اخیرا چندین شغل جدید ایجاد کرده، نرخ بیکاری دائمی به سرعت در حال افزایش بوده و در حال نزدیک شدن به سطح تاریخی آن در سال 2010 است.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش cnbc، بر اساس اطالاعات ارائه شده از سوی اداره آمار، اقتصاد ایالات متحده در ماه نوامبر 247هزار شغل اضافه کرد و نرخ بیکاری به 6.7درصد کاهش یافت، که هفتمین ماه متوالی بهبود از رکود ناشی از کرونا را نشان می‌دهد. اما علائم هشداردهنده همچنان وجود دارد.

گفتنی است که رشد مشاغل به میزان قابل توجهی کند شد و نیروی کار کاهش یافت. بیش از یک نفر از هر 10 سیاه‌پوست بیکار باقی ماندند. همچنین سهم کارگران بیکاری که بیش از شش ماه بیکار بوده‌اند، به سرعت در حال نزدیک شدن به رکورد تاریخی است.

در ماه نوامبر، شمار کارگرانی که حداقل 27هفته بیکار بوده‌اند (معیار سنجش اقتصاددانان برای بیکاری طولانی مدت)، با 385هزار مورد افزایش، به 3.9میلیون نفر رسید.

این رقم، 37درصد از کل کارگران بیکار را شامل می‌شود که افزایش یک سوم در ماه اکتبر و 19درصد در سپتامبر را نشان می‌دهد. بیکاری بلند مدت در آوریل 2010، پس از  رکود بزرگ، به بیش از 45درصد رسید.

به گفته اقتصاددانان، منطقی است که کارگران با ادامه بحران کرونا، برای مدت طولانی‌تری بیکار باشند. اما این یک دوره مالی خطرناک است.

در نمودار ارائه شده، وضعیت بیکاری دائمی در ایالات متحده را مشاهده می‌کنید؛

بیکاری آمریکا