۰ نفر

وزیر خارجه کوبا:

با همه اشکال تروریسم مخالف هستیم

۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۸
کد خبر: 485653
با همه اشکال تروریسم مخالف هستیم

برونو رودریگس وزیر امور خارجه کوبا ضمن محکوم کردن اقدام جنایتکارانه ترور شهید محسن فخری‌زاده دانشمند ممتاز هسته ای و دفاعی ایران گفت: ما با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن مخالفیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  ایرنا، در ادامه واکنش‌ها به شهادت "محسن فخری‌زاده" دانشمند برجسته و ممتاز صنعت دفاعی جمهوری اسلامی ایران، "برونو رودریگس" وزیر امور خارجه کوبا ساعاتی پیش در پیامی توییتری نوشت: ما حمله تروریستی که منجر به کشته شدن دانشمند برجسته ایرانی محسن فخری زاده مهابادی شد را به شدت محکوم می کنیم.

وزیر خارجه کوبا ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه گفت: ما با تروریسم در همه اشکال و مظاهر آن مخالفیم.

وزارت امور خارجه ونزوئلا نیز روز شنبه در بیانیه‌ای، ضمن محکوم کردن ترور "شهید فخری زاده" خواستار پایبندی تمام کشورها به حقوق بین الملل و امنیت و صلح جهانی شد.

کاراکاس صمیمانه‌ترین همدردی خود را به مردم و دولت ایران در برابر چنین اقدام ناجوانمردانه‌ای ابراز داشته و «خورخه آرئاسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا در صفحه کاربری خود در توئیتر، فقدان این شخصیت والای علمی را به ملت ایران تسلیت گفت.

دولت جمهوری بولیواری ونزوئلا با انتقاد شدید از تمام اقدامات تروریستی در هر نقطه از جهان، اعلام کرد: وحشیگری و ترور را نمی‌توان بر روابط بین‌الملل تحمیل کرد.

بعد از ظهر روز جمعه (هفتم آذر ماه) عناصر تروریستی مسلح خودرو حامل محسن فخری‌زاده رییس سازمان پژوهش و نوآوری را مورد حمله قرار داده و ایشان را به شهادت رساندند.