۰ نفر

اقتصاد آمریکا در حال بازگشت به شرایط قبل کرونا

۶ آذر ۱۳۹۹، ۲:۳۴
کد خبر: 484865
اقتصاد آمریکا در حال بازگشت به شرایط قبل کرونا

رشد بازبینی شده سه ماهه سوم اقتصاد آمریکا ۳۳.۱درصد اعلام شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزارت بازرگانی آمریکا آمار رشد نهایی سه ماهه سوم امسال را اعلام کرد که بر این اساس نرخ رشد اقتصادی این کشور مثبت ۳۳.۱ درصد اندازه گیری شده که این رقم ۶۳.۸ درصد بیشتر از رشد سه ماهه قبل و ۲.۱ درصد بیشتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است. سطح تولیدات ناخالص داخلی در آمریکا هنوز ۳.۵ درصد نسبت به قبل از آغاز بحران کرونا فاصله دارد.  

این رشد اقتصادی که بالاترین رشد فصلی ثبت شده در طول تاریخ آمریکا تاکنون بوده است، احتمالا بهترین عملکرد فصلی امسال خواهد بود؛ از طرفی با توجه به اینکه بخش بزرگی از کسب و کارها فعالیت خود را از سر گرفته اند،  اقتصاددانان انتظار دارند رشد اقتصادی در سه ماهه چهارم نیز در سطح بالایی باقی بماند. پیش از این دفتر کنترل بودجه کنگره آمریکا پیش بینی کرده بود رشد ۲۱.۵ درصدی در سه ماهه سوم و ۱۰.۴ درصدی در سه ماهه پایانی سال برای این کشور به ثبت برسد.  

لیدیا بوسور، کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه " آکسفورد اکونومیکس" گفت: با تداوم سرعت بالای شیوع کووید-۱۹ در آمریکا، ریسک ها بر سر راه اقتصاد کماکان در سطح بالایی باقی مانده اند. من یادم نیست مشابه چنین شرایطی را قبلا تجربه کرده باشیم و ممکن است این وضعیت برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند.  

آمریکا در حال حاضر اصلی ترین کانون درگیر با کرونا در جهان محسوب می شود و بیش از ۲۱۵ هزار نفر از شهروندان این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند. این احتمال وجود دارد که در فصل پاییز  این کشور با پیک دوم بیماری مواجه شود.

متوسط رشد اقتصادی فصلی آمریکا در بازه زمانی ۱۹۴۷ تا ۲۰۲۰ معادل ۳.۱۶ درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد ۳۳.۱ درصدی سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ با منفی ۳۱.۴ درصد بوده است.