۰ نفر

در ماه نوامبر؛

فعالیت‌های تجاری منطقه یورو به شدت کاهش یافت

۴ آذر ۱۳۹۹، ۰:۵۷
کد خبر: 484210
فعالیت‌های تجاری منطقه یورو به شدت کاهش یافت

نتایج یک بررسی روز نشان داد که فعالیت های تجاری منطقه یورو در ماه جاری میلادی به شدت کاهش یافته است چراکه محدودیت های جدید کرونایی باعث شده بسیاری از شرکت های فعال در بخش خدمات به طور موقت تعطیل شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، نتایج یک بررسی روز دوشنبه نشان داد که فعالیت های تجاری منطقه یورو در ماه جاری میلادی به شدت کاهش یافته است چراکه محدودیت های جدید کرونایی باعث شده بسیاری از شرکت های فعال در بخش خدمات به طور موقت تعطیل شوند.

نظرسنجی هفته گذشته رویترز نشان داد که اقتصاد منطقه پولی یورو در حال حرکت به سمت اولین "رکود مضاعف" خود در نزدیک به یک دهه است، و داده های مربوط به شاخص مدیران خرید PMI که روز دوشنبه منتشر شد نیز این موضوع را تایید کرد.

شاخص ترکیبی مدیران خرید که توسط موسسه "آی اچ اس مارکت" منتشر می شود و به عنوان راهنمای خوبی برای سلامت اقتصادی شناخته می شود، از 50.0 واحد در ماه اکتبر به 45.1 واحد در ماه نوامبر رسید . مرز 50 واحد جدا کننده رشد اقتصادی از انقباض آن محسوب می شود.

بر اساس این گزارش، یک نظرسنجی رویترز قبلاً پیش بینی کرده بود که طی ماه جاری این شاخص با افت کمتری مواجه شود و به 46.1 برسد.

کریس ویلیامسون، اقتصاددان ارشد بازرگانی در IHS Markit گفت: اقتصاد منطقه یورو در ماه نوامبر با افزایش تلاش ها برای مهار روند افزایشی ابتلا به بیماری کووید_19 دوباره به سمت یک رکود شدید حرکت کرده است.

وی افزود: این داده ها احتمال اینکه منطقه یورو در سه ماهه چهارم دوباره شاهد کاهش تولید ناخالص داخلی باشد را افزایش می دهد.