شمار کارگران آمریکایی که برای مدت بیش از 26هفته بیکار بوده‌اند، در ماه گذشته باز هم افزایش یافت. پس از این مدت، دریافت مزایای بیکاری نیز برای این قشر قطع می‌شود و شرایط اقتصادی را برای مردم دشوارتر می‌کند.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، حدود یک میلیون کارگر در ماه گذشته برای بیش از 26هفته بیکار بودند و به گروهی که دچار بیکاری طولانی مدت شدند پیوستند. این جهش تاریخی 40درصد از سایر کارگران بیکار را تشکیل می‌دهد.

از ماه مارس، مطالبات اولیه بیمه بیکاری بیش از هر رکود قبلی بوده است. بدتر از همه، مطالبات اولیه پس از کاهش برای بیش از یک ماه، در هفته گذشته افزایش یافت.

چه اهمیتی در خصوص این 26هفته وجود دارد؟ این زمانی است که مزایای منظم بیکاری در بسیاری از ایالت‌ها (در برخی از مناطق حتی زودتر از آن) پایان می‌یابد.

لایحه مراقبت که در ماه مارس توسط کنگره تصویب شد، 13هفته مزایای اضافی دیگر را تامین می‌کرد و کمکی برای میلیون‌ها خانواده‌ای بود که به دلیل بیماری همه‌گیر شغل و درآمد خود را از دست داده بودند.

به گفته کلودیا سام : افسوس پس از اتمام لایحه مراقبت، این خط نجات به زودی قطع خواهد شد. با حدود یک میلیون مبتلای جدید به ویروس کرونا که هفتگی گزارش می‌شود، به راحتی می‌توان گفت که به رغم خبرهای خوب در مورد واکسن، چشم‌انداز اقتصادی برای مدتی تحت فشار خواهد بود.

در نمودار ارائه شده، شمار افراد بیکار در آمریکا بر اساس دوره بیکاری را مشاهده می‌کنید؛

بیکاری آمریکا