۰ نفر

نخست وزیر انگلیس:

دولت انگلیس بودجه نظامی را به‌شدت افزایش می‌دهد

۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۲۰
کد خبر: 482980
دولت انگلیس بودجه نظامی را به‌شدت افزایش می‌دهد

نخست وزیر انگلیس اعلام کرد با توجه به افزایش بی‌سابقه مخاطرات جهانی از زمان جنگ سرد، بودجه نظامی این کشور را افزایش خواهد داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز چهارشنبه گفت، با توجه به اوضاع بین‌المللی، بودجه ارتش انگلیس ظرف چهار سال، ۲۲ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، جانسون که به‌دلیل احتمال ابتلا به ویروس کرونا در قرنطینه به سر می‌برد در جلسه‌ای ویدئویی با پارلمان انگلیس گفت:‌ «این تصمیم را در اوج بحبوحه همه‌گیری جهانی [کرونا]گرفتم، زیرا دفاع از کشور در اولویت است».

نخست‌وزیر انگلیس افزود: «اوضاع بین‌المللی خطرناک‌تر و بشدت رقابتی‌تر از هر زمانی پس از جنگ سرد است و بریتانیا باید با تاریخ روراست باشد در کنار متحدان خود بایستیم. به این منظور به تقویت توان خود در همه عرصه‌ها نیاز خواهیم داشت».

این اقدام دولت انگلیس در حالی انجام می‌شود که نقش انگلیس در مناسبات جهانی، بشدت کمرنگ شده و این کشور در تلاش است متعاقب خروج از اتحادیه اروپا، به جایگاه بهتری در مناسبات بین‌المللی دست یابد.

به گفته دولت انگلیس این افزایش بودجه نظامی، جایگاه کشور را به‌عنوان دارنده بزرگترین بودجه نظامی اروپا و دومین بودجه در میان اعضای ناتو پس از آمریکا، تحکیم خواهد کرد.

«کریستوفر میلر» سرپرست وزارت دفاع آمریکا با استقبال از این تصمیم انگلیس گفت: «بریتانیا قابل اعتمادترین و قدرتمندترین متحد ما بوده و افزایش بودجه [نظامی] آن‌ها نشانگر تعهد آن‌ها به ناتو و امنیت مشترک ما خواهد بود».

جانسون قصد دارد در ارتش انگلیس از سازمانی جدید با محور هوش مصنوعی، نیروی سایبری ملی و فرماندهی فضایی این کشور رونمایی کند.