۰ نفر

در توئیتی؛

اولیانوف: آمریکا تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را لغو کند

۲۸ آبان ۱۳۹۹، ۲۳:۳۳
کد خبر: 482871
اولیانوف: آمریکا تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را لغو کند

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، از آمریکا خواست از تضعیف قطعنامه تائید کننده برجام دست بردارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، با انتشار پیامی در توییتر خود نوشت: «روسیه از آمریکا می‌خواهد تا از تلاش برای تضعیف قطعنامه ۲۲۳۱ دست بردارد و تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران را لغو کند.»

در ادامه این پیام نیز اولیانوف نوشت: «باید بار دیگر نیز تایید کنیم قطعنامه ۲۲۳۱ همچنان برای شورای امنیت اجرایی است و تصمیم دیگری برای آن گرفته نشده است.»

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز جلسه‌ای را به منظور بررسی تطبیق برنامه هسته‌ای ایران با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت برگزار کرده است.

به تازگی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) مدعی شد که ایران تزریق «هگزافلورید اورانیوم» را به سانتریفوژ‌های جدید پیشرفته IR-۲ m که در نیروگاه هسته‌ای نطنز نصب شده، آغاز کرده است.

آژانس اتمی در گزارشی نوشته است: «در تاریخ چهاردهم نوامبر ۲۰۲۰، آژانس تایید کرد که ایران تزریق UF ۶ به آبشار ۱۷۴ سانتریفیوژ IR-۲ m که اخیراََ در تاسیسات غنی‌سازی نطنز نصب شده را آغاز کرده است».

هفته گذشته نیز آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی مدعی شد ایران همچنان به ذخیره و غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد.

این آژانس در اظهارات هفته گذشته خود مدعی شده ایران ذخایر خود را بیش از حد مجاز تعیین شده در توافق هسته‌ای برجام (۱۲ برابر) افزایش داده است. به ادعای این آژانس ایران غنی‌سازی اورانیوم را با خلوص ۴.۵ درصد انجام می‌دهد که بالاتر از ۳.۶۷ درصد میزان مجاز تعیین شده است.