۰ نفر

یک کارشناس اقتصادی برجسته آمریکایی:

اقتصاد آمریکا درگیر یک حباب بزرگ است

۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۸:۲۵
کد خبر: 482524
اقتصاد آمریکا درگیر یک حباب بزرگ است

پیتر شف مدعی شد که اقتصاد آمریکا تقریبا ورشکست شده و درگیر یک حباب بزرگ است که تنها متکی به بدهی است.

به گزارش راشاتودی، پیتر شف، کارشناس و سهامدار باسابقه آمریکایی مدعی است اخیرا پزشکان به جو بایدن، که به احتمال زیاد رئیس جمهور بعدی آمریکاست گفته‌اند که آمریکا باید برای 4 تا 6 هفته قرنطینه سراسری اعمال کند. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شف معتقد است  که این پیشنهاد بسیار احمقانه‌ای است؛ چراکه تعطیل کردن اقتصاد برای 4 تا 6 هفته باعث می‌شود که اقتصاد دوباره به عقب برگردد و مجبور شویم روند بهبود اوضاع را از نو شروع کنیم.

شف می‌گوید: البته هیچ سندی دال بر اینکه اعمال قرنطینه می‌تواند در کنترل کرونا موثر باشد نیز وجود ندارد. پزشکان در پیشنهاد خود گفته‌اند که دولت در طول این 4 تا 6 هفته باید هزینه‌های مردم را تامین کند. 

وی می‌گوید: این گونه پیشنهادات اصلا منطقی نیست؛ چراکه همه فکر می‌کنند که خب اتفاقی نیفتاده، دولت هزینه این قرنطینه را تأمین خواهد کرد.

این کارشناس اقتصادی می‌گوید: مشکل اینجاست که دولت هیچ پولی ندارد و دولت فدرال تقریبا ورشکست شده است.

پیتر شف برای اثبات ادعای خود به کسری بودجه 284 میلیارد دلاری دولت فدرال تنها در ماه اکتبر اشاره کرد و گفت: این کسری بودجه برای ماه اکتبر در تاریخ بودجه آمریکا بی‌سابقه بوده است.

در عین حال و بنا به آمار منتشر شده برای هفته منتهی به 12 نوامبر 700 هزار نفر موارد جدید به کسانی که بیکار شده و برای دریافت مزایای بیکاری اقدام کرده‌اند اضافه شده است.

شف در این باره می‌گوید: اگر اقتصاد آمریکا در حال بهبود است، چرا هنوز بسیاری از افراد در حال از دست دادن شغل خود هستند؟

این کارشناس اقتصادی تاکید می‌کند که خسارت اقدام بانک مرکزی دولت فدرال در چاپ پول بسیار بیشتر از خسارتی است که شیوع کرونا به اقتصاد آمریکا وارد خواهد کرد. 

شف می‌گوید: این سوال مطرح است که حتی اگر قرنطینه‌ها موثر واقع شده و بتواند جان تعدادی از مردم آمریکا را نجات دهد، آیا انجام آن ارزش خسارت‌ها را دارد؟ 

وی با اشاره به افزایش بدهی بازنشستگان آمریکا می‌گوید: این نشان‌دهنده شکل‌گیری یک حباب بزرگ در اقتصاد آمریکاست که فقط متکی بر بدهی‌ است. 

این سهامدار باسابقه بورس آمریکا معتقد است: این مسئله نشان می‌دهد که چقدر اقتصاد آ‌مریکا ضعیف شده است؛ چراکه اگر آمریکا اقتصاد قوی‌ای داشت، دیگر نیازی نبود که افراد 70 و 80 ساله بدهی بالا بیاورند. 

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: چرا باید افراد مسن آمریکا مجبور شوند قرض کنند؟ جواب این سوال این است که آنها نمی‌توانند بدون قرض گرفتن از پس هزینه‌های خود بربیایند.