۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

رکورد صعود بازار سهام آمریکا پس از اخبار مثبت واکسن جدید کرونا/ سهام شرکت‌های مورد توجه در قرنطینه عقب ماند

۲۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۲۹
کد خبر: 482447
رکورد صعود بازار سهام آمریکا پس از اخبار مثبت واکسن جدید کرونا/ سهام شرکت‌های مورد توجه در قرنطینه عقب ماند

پس از اعلام خبر تاثیرگذاری 94.5درصدی واکسن جدید کووید-19 که توسط مدرنا تولید شده، ارزش سهام شاخص‌های داو جونز و اس اند پی500 به بالاترین حد خود صعود کرد؛ در حالی که سهام شرکت‌های فناوری که متناسب با وضعیت در خانه ماندن و قرنطینه هستند، از قافله عقب ماند.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، اعلام اخبار مثبت تولید واکسن کووید-19 سبب قدرت گرفتن سهامی که مرتبط با بازگشایی اقتصادی بودند شد و ارزش بازار سهام آمریکا را به بالاترین سطح خود رساند؛ در حالی که سهام شرکت‌های فناوری که وابسته به وضعیت در خانه ماندن بودند، عقب ماندند. از سویی قیمت نفت نیز افزایش یافت.

در تجزیه و تحلیل مقدماتی آزمایش مرحله پایانی، واکسن مدرنا با نشان دادن قابلیت تاثیرگذاری 94.5درصدی برای پیشگیری از ویروس کرونا، ارزش شاخص داو جونز و اس اند پی500 در بالاترین حد خود در طول تاریخ بسته شد. ارزش سهام این شرکت داروسازی نیز تقریبا 10درصد صعود کرد.

شرکت‌هایی که آماده بهره‌مندی از بازگشایی هستند، مانند خطوط کشتی‌های مسافربری و حمل و نقل هوایی، جزو بهترین عملکردها در طول روز بودند.

گزینه محبوب در خانه ماندن، یعنی سهام شرکت زوم به همراه سایر شرکت‌های فناوری متناسب با این وضعیت، سبب سقوط ارزش شاخص نزدک شدند.

مشاوران رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، جو بایدن، گفتند که به رغم افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، با قرنطینه در سراسر کشور مخالف هستند.