۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

حذف قرنطینه چه تاثیری بر درآمد خانوارهای بریتانیایی داشت؟

۲۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۳۸
کد خبر: 482101
حذف قرنطینه چه تاثیری بر درآمد خانوارهای بریتانیایی داشت؟

پس از برداشته شدن نخستین محدودیت‌های اعمال شده در اوایل سال جاری، با وجود اینکه خانواده‌های پردرآمد بریتانیایی توانستند وضعیت مالی خود را بهبود ببخشند، خانواده‌های کم‌درآمد بیشترین ضرر را متحمل شدند.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، بر اساس گزارش ارائه شده از سوی یک اندیشکده، برداشته شدن اولین محدودیت‌های کووید-19 در اوایل سال جاری کمک چندانی به بهبود درآمد خانوار بریتانیایی نکرد و خانواده‌های کم‌درآمد در این وضعیت بیشترین ضرر را متحمل شدند.

به گفته Resolution Foundation، با افزایش نرخ بیکاری در بریتانیا، سهم بزرگسالانی که کاهش درآمد را گزارش کرده‌اند، از 27درصد در ماه‌های آوریل تا ژوئن، به 23درصد از جولای تا سپتامبر رسیده است.

در این گزارش آمده است که از هر 10نفری که در درآمد پایدار خود متحمل ضرر شده بودند، سه نفر قادر به پرداخت برخی از هزینه‌های اساسی خانوار مانند گرمایش و میوه و سبزیجات تازه نبودند.

کارل هندزکامب، اقتصاددان Resolution Foundation گفت: "دولت باید شبکه امنیت اجتماعی را که خانواده‌های بیشتری به آن اعتماد کنند، تقویت کند."

گفتنی است که قشر 20درصدی با درآمد بالا، یا افرادی که به طور متوسط 64هزار پوند در سال درآمد دارند، شاهد بهبود بودجه خانوار خود نسبت به پیش از همه‌گیری بودند، زیرا توانستند پول بیشتری را پس‌انداز کنند.

در مقابل، خانوار کم‌درآمد با درآمد 13هزار پوند در سال، بیش از دو برابر احتمال آسیب در بودجه خود را شاهد بودند.

نخست وزیر بریتانیا، بوریس جانسون، دستور اعمال محدودیت‌های جدید را داده که در تاریخ 2دسامبر به پایان می‌رسد.