۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

چشم‌انداز گلدمن ساکس از وضعیت اقتصاد آمریکا/ اوضاع اقتصاد پیش از بهبود در۲۰۲۱ وخیم‌تر می‌شود

۲۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبر: 481524
چشم‌انداز گلدمن ساکس از وضعیت اقتصاد آمریکا/ اوضاع اقتصاد پیش از بهبود در۲۰۲۱ وخیم‌تر می‌شود

گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند که اقتصاد ایالات متحده در سال 2021 با سرعت بیشتری به بهبود خود ادامه دهد؛ اما همچنین انتظار می‌رود که پیش از این بهبود، به دلیل موانع مختلف، از جمله احتمال افزایش موارد ابتلا به کرونا با سردتر شدن هوا، فعلا وضعیت اقتصادی بدتر شود.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش cnbc، گلدمن ساکس، رونق را برای اقتصاد آمریکا در سال 2021 پیش‌بینی می‌کند، اما در مورد جاده ناهموار برای رسیدن به این مسیر محتاط است.

در پیش‌بینی‌ای که بسیار بالاتر از عقیده وال استریت بوده، اقتصاددانان این بانک انتظار دارند تولید ناخالص داخلی کشور در سال آینده شاهد رشد 5.3درصدی باشد، که به میزان قابل توجهی از پیش‌بینی 4درصدی فدرال رزرو بالاتر است.

با این حال به نظر این شرکت چندین مانع در این مسیر وجود دارد، به ویژه آسیبی که افزایش سرعت موارد ابتلا به ویروس کرونا روی روند بهبودی دارد.

دیوید مریکل، اقتصاددان گلدمن ساکس در گزارشی نوشت: "احتمالا سرعت بهبود پیش از بهتر شدن، بدتر خواهد شد. حمایت مالی فعلا به میزان قابل توجهی کاهش یافته که سبب کاهش درآمد در ماه‌های پایانی سال شده است. اما بزرگترین خطر این است که احتمالا موج سوم ویروس کرونا با سرد شدن هوا بدتر شود."