۰ نفر

سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان خبر داد:

ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز قره‌باغ

۲۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۹:۵۴
کد خبر: 481204
 ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز قره‌باغ

«شوشان استپانیان» اعلام کرد که در منطقه مأموریت حفظ صلح در قره باغ، پرواز ممنوع اعلام شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «شوشان استپانیان» سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان امروز پنجشنبه اعلام کرد که در منطقه مأموریت حفظ صلح در قره باغ، پرواز ممنوع اعلام شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان در این خصوص گفت: فضای هوایی ارمنستان و آرتسا پوشش داده شده و این منطقه به استثنا پروازهای هواپیمایی دو طرف و هواپیماهای غیرنظامی در مسیرهای ثبت شده، پرواز ممنوع است.

 واکنش «شوشان استپانیان» به گزارش‌هایی در خصوص پرواز هواپیمای بدون سرنشین شناسایی و جنگی Bayraktar TB2 نیروی هوایی ترکیه علی‌رغم پایان درگیری‌ها بر فراز قره باغ اعلام شده است.

این در حالی است، که در روزهای گذشته و با میانجی‌گری روسیه در منطقه قره باغ آتش بس اعلام شده است.

گفتنی است، چندی پیش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در امتداد خط مرزی منطقه مورد مناقشه قره‌باغ مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند. به دنبال این حادثه، ارمنستان با اعلام حالت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً حالت جنگی اعلام کرد.

مناقشه قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۸۸ آغاز شد.

اگرچه میانجیگری‌های روسیه در پنجم آوریل سال ۲۰۱۸ میلادی به درگیری خونبار نظامیان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ خاتمه داد؛ اما هر دو کشور در این باره ادعاهایی را مطرح می‌کنند.