۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

تاثیر کشف واکسن کرونا برای ۱۰۰میلیارد دلاری‌ها چگونه بود؟/ صاحب برند لویی ویتون به جمع فوق ثروتمندان پیوست

۲۱ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۲۶
کد خبر: 480814
تاثیر کشف واکسن کرونا برای ۱۰۰میلیارد دلاری‌ها چگونه بود؟/ صاحب برند لویی ویتون به جمع فوق ثروتمندان پیوست

پس از اعلام کشف واکسن ویروس کرونا و رشد بازار سهام به دنبال این اخبار امیدوارکننده، برنار آرنو، صاحب برند لویی ویتون، به جمع چهار نفر دیگری که ثروت بیش از 100میلیار دلار دارند پیوست.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، رشد بازار سهام در دوشنبه، سبب اضافه شدن اعضای جدیدی به جمع ثروتمندان 100میلیاردی شد.

برنارآرنوی فرانسوی، صاحب برند لوکس LVMH، روز دوشنبه پس از اعلام نتایج امیدوارکننده تولید واکسن کووید-19 که سبب رشد ارزش سهم جهانی شد، به جمع افرادی که مجموع دارایی بیش از 100میلیارد دلار دارند، پیوست.

آرنو به جف بزوس، بیل گیتس، مارک زاکربرگ و ایلان ماسک در این جمع نادر پیوست. بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، رتبه‌بندی روزانه ثروت نشان می‌دهد که برای نخستین بار پنج نفر توانستند به ثروت بیش از 100میلیاردی خود ببالند. در مجموع این افراد 68میلیارد دلار به ثروت خود افزودند.

سال 2020 با وجود همه آشوب‌ها و بحران‌های خود، سالی پربار برای ثروتمندان جهان بوده است. 500نفری که در شاخص بلومبرگ مورد بررسی قرار می‌گیرند، 1.2تریلیون دلار از ماه ژانویه به ثروت خود افزوده‌اند.

جالب توجه است که دو سال پیش، تنها یک نفر با ثروت بیش از 100میلیارد دلار روی کره‌زمین وجود داشت: بنیان‌گذار آمازون، جف بزوس که با وجود طلاقی که منجر به واگذار کردن میلیون‌ها سهام شرکت به همسر سابق خود، مک کنیزی اسکات شد، در حال حاضر بیش از 200میلیارد دلار ثروت دارد.