۰ نفر

به دنبال پیروزی در انتخابات؛

بایدن:‌ روند انتقال قدرت به خوبی در حال انجام است

۲۰ آبان ۱۳۹۹، ۲۳:۵۰
کد خبر: 480704
بایدن:‌ روند انتقال قدرت به خوبی در حال انجام است

نامزد حزب دموکرات روز سه‌شنبه خبر داد که روند انتقال قدرت به خوبی در حال انجام است،‌ این در حالی است که ترامپ همچنان از پذیرش نتایج انتخابات خودداری می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا هنوز از پذیرش نتایج انتخابات آمریکا خودداری می‌کند، «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات روز سه‌شنبه گفت که دوره انتقال ریاست جمهوری به خوبی در حال انجام است.

نامزد حزب دموکرات افزود که به سران جهان می‌گوید که آمریکا بار دیگر از نو بازگشته است.

بایدن اضافه کرد که عدم پذیرش پیروزی ما در انتخابات توسط دولت کنونی، چیزی را درباره اقدامات ما تغییر نمی‌دهد و ما روند انتقال قدرت را آغاز کردیم.

وی گفت که با سران 6 کشور جهان گفت‌وگو داشته و خوش آمدگویی گرم و واقعی از آنها دریافت کردم.

بایدن گفت: «حتی اگر رئیس جمهور کنونی پیروزی من را می‌پذیرفت باز هم کارهایی را که در حال حاضر انجام می‌دهیم را در پیش می‌گرفتیم.»

وی در ادامه سخنانش با اشاره به این موضوع که جمهوری‌خواهان به زودی به پیروزی وی اذعان خواهند کرد، خطاب به دونالد ترامپ گفت: «آقای رئیس منتظر صحبت کردن با شما هستم.»

علی‌رغم ارزیابی رسانه‌های آمریکا مبنی بر پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری (۲۷۹ رأی الکترال از نظر سی‌ان‌ان و ۲۹۰ رأی الکترال از نظر فاکس‌نیوز)، به دلیل مخالفت ترامپ با پذیرش شکست و تاکید وی به شکایت به دیوان عالی، اداره خدمات عمومی نیز هنوز پیروزی بایدن را به رسمیت نشناخته است.

شبکه «سی‌اِن‌اِن» نیز شامگاه گذشته گزارش داد ترامپ هنوز سندی را که فرایند رسمی انتقال قدرت به رئیس‌جمهور منتخب این کشور را آغاز می‌کند، امضا نکرده است.