۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش‌‌بینی سقوط ۱۲درصدی اقتصاد فرانسه بر اثر اعمال قرنطینه جدید

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۱۲
کد خبر: 480248
پیش‌‌بینی سقوط ۱۲درصدی اقتصاد فرانسه بر اثر اعمال قرنطینه جدید

پس از اعمال قرنطینه دوم برای کنترل افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در فرانسه، بانک مرکزی این کشور سقوط 12درصدی در فعالیت اقتصادی را برای ماه نوامبر پیش‌بینی کرد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، بانک مرکزی دوشنبه اعلام کرد که فعالیت اقتصادی فرانسه در ماه جاری، پس از اعمال قرنطینه دوم برای این کشور در سال جاری، دچار 12درصد کاهش نسبت به حد طبیعی خواهد شد.

دولت در 30اکتبر قرنطینه جدید را به منظور جلوگیری از افزایش مبتلایان جدید اعمال کرد؛ اگرچه این محدودیت برای دومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو نسبت به اولین بار سبک‌تر بود.

بانک مرکزی فرانسه گفت که در نتیجه انتظار می‌رود فعالیت اقتصادی 12درصد نسبت به سطح نرمال کاهش یابد، که بدتر از سقوط 4درصدی در ماه اکتبر، و بهتر از ضرر 31درصدی در ماه آوریل بوده است.

رئیس بانک مرکزی فرانسه گفت: "پیش از موج دوم ویروس کرونا انتظار رکود کمی پایین‌تر از 9درصد را داشتیم، اما در حال حاضر پیش‌بینی می‌شود میزان آن برای کل سال 2020 بین 9 تا 10درصد باشد."

انتظار می‌رفت خدماتی که نیاز به ارتباط مستقیم با مشتریان دارند، بیشترین ضرر را متحمل شوند که کاهش 40درصدی فعالیت برای صنایع عمده‌فروشی، خرده‌فروشی، حمل و نقل، هتل و رستوران برآورد شد.

در همین حال، به گفته بانک مرکزی، کاهش ۷ درصدی مشاغل تولیدی و 8درصدی ساخت و ساز  پیش‌بینی شده است.