۰ نفر

واشنگتن پست:

دولت ترامپ نامه آغاز کار انتقال قدرت به تیم بایدن را امضا نکرد

۱۹ آبان ۱۳۹۹، ۱۱:۴۳
کد خبر: 480200
دولت ترامپ نامه آغاز کار انتقال قدرت به تیم بایدن را امضا نکرد

«امیلی مورفی» مدیر اداره خدمات عمومی دولت ترامپ از امضای نامه‌ای که به تیم بایدن اجازه می‌دهد کار انتقال قدرت را به طور رسمی آغاز کند، امتناع کرده است.

به گزارش  اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به نوشته «واشنگتن پست»، این اداره آژانسی تقریباً کم‌اهمیت و مسئول ساختمان‌های فدرال محسوب می‌شود و نقش چندانی در روند انتقال قدرت به یک رئیس‌جمهور جدید در آمریکا ندارد و کارش امضای نامه‌های گردش مالی، دادن دسترسی به مقامات دولتی و دادن فضای اداری و تجهیزات به تیم دولت منتخب است. این اقدامات به معنای تایید پیروزی رئیس‌جمهور منتخب از سوی دولت فدرال است.

اما بنابر گزارش روزنامه آمریکایی، تا صبح یکشنبه یعنی حدود ۳۶ ساعت بعد از اعلام پیروزی جو بایدن از سوی رسانه‌های آمریکایی، مدیر اداره خدمات عمومی از نوشتن و امضای چنین نامه‌ای خودداری کرده است. این اداره همسو با عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ، برنامه‌ای فوری برای انجام این کار ندارد که به معنای اولین مورد تاخیر در انتقال قدرت در تاریخ مدرن آمریکا به استثنای انتخابات سال ۲۰۰۰ محسوب می‌شود. در آن سال به دلیل دستور دیوان عالی برای بازشماری آرا به منظور حل اختلاف بین «جورج دابلیو بوش» و «ال گور» این روند با تاخیر مواجه شد.