۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

رییس‌جمهور مکزیک: تا زمان حل چالش‌های قانونی به بایدن تبریک نخواهم گفت

۱۸ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۳۶
کد خبر: 479921
رییس‌جمهور مکزیک: تا زمان حل چالش‌های قانونی به بایدن تبریک نخواهم گفت

رییس‌جمهور مکزیک، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، پس از پیروزی بایدن در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به منظور رعایت برخی احتیاط‌های سیاسی اعلام کرد که تا زمان حل مسائل حقوقی به وی تبریک نمی‌گوید.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، رییس‌جمهور مکزیک، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور شنبه گفت تا زمانی که چالش‌های قانونی به نتیجه نرسد، به برنده انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده تبریک نخواهد گفت.

گفتنی است که مکزیک با تجارت سالانه دوطرفه به ارزش 600میلیارد دلار، اصلی‌ترین شریک تجاری ایالات متحده به شمار می‌رود و روابط دو جانبه با همسایه شمالی آن تا کنون برای مکزیک از اهمیت بسیاری برخوردار بوده است.

لوپز اوبرادور در یک کنفرانس خبری گفت: "در خصوص انتخابات ایالات متحده، ما تا زمانی که تمام مسائل حقوقی حل شود منتظر می‌مانیم."

"من نمیتوانم به نامزد دیگری تبریک بگویم. می‌خواهم صبر کنم تا روند انتخابات به پایان برسد."

دونالد ترامپ، رییس‌جمهور جمهوری‌خواه برای به چالش کشیدن انتخابات شکایاتی انجام داده، اما مقامات انتخاباتی در سراسر این کشور می‌گویند که هیچ مدرکی مبنی بر تقلب وجود نداشته و کارشناسان حقوقی اذعان داشتند که تلاش‌های ترامپ بعید است به نتیجه برسد.

عدم تمایل لوپز اوبرادور برای اظهار نظر در خصوص نتایج ایالات متحده، با تبریک سال گذشته به رییس‌جمهور سابق بولیوی به رغم ادعای تقلب در انتخابات مجدد در تضاد است.

مقامات مکزیکی گفتند که این تصمیم به منظور جلوگیری از تحریک ترامپ در زمان ماندن وی در کاخ سفید بوده است.

یکی از مقامات در خصوص این تناقض آشکار گفت: "بولیوی مرزی 3هزار کیلومتری با مکزیک ندارد. داشتن دو ماه صلح و روابط همسایگی مساعد با آمریکا مهم است."

لوپز اوبرادور در سخنان خود این تصمیم را "محتاط بودن از نظر سیاسی" توصیف کرد. وی گفت که هم با ترامپ و هم بایدن که از یک دهه قبل با وی آشنایی داشته، دارای رابطه خوبی بوده است.