۰ نفر

به دنبال اعلام نتیجه انتخابات آمریکا:

بورل پیروزی بایدن را روزی نیک برای اروپا و آمریکا خواند

۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۴۳
کد خبر: 479766
بورل پیروزی بایدن را روزی نیک برای اروپا و آمریکا خواند

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰آمریکا را روزی نیک برای اروپا و آمریکا خواند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جوسپ بورل روز شنبه با انتشار پیامی در صفحه توئیتری خود افزود: بی صبرانه منتظر کار با دولت جدید آمریکا برای بازسازی همکاری‌های دو طرف است.

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم کامالا هریس نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دموکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

بایدن شنبه شب در اولین توئیت پس از اعلام پیروزی‌اش در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نوشت: رئیس جمهوری تمام مردم آمریکا خواهم بود، چه آنهایی که به من رای دادند و چه آنهایی که به من رای ندادند.

پیشتر شماری از مقام‌های اروپایی نیز پیروزی بایدن را تبریک گفته و برای توسعه‌ همکاری‌های فرا آتلانتیک اعلام آمادگی‌ کردند.