۰ نفر

چرا نتایج انتخابات آمریکا اعلام نمی‌شود؟

۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۴۶
کد خبر: 479692
چرا نتایج انتخابات آمریکا اعلام نمی‌شود؟

کارشناسان مسائل امنیتی، جلوگیری از خشونت و احتمال رفتار غیرقابل پیش‌بینی از ترامپ را عامل کندی روند شمارش آراء انتخابات در 4 ایالت باقی مانده می دانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ایرج مزارعی کارشناس سیاست خارجی آمریکا به تحلیل و بررسی این موضوع پرداخته است. 

سه روز از انتخابات آمریکا میگذرد و هنوز نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام نشده است.هر چند در فردای انتخابات روند شمارش آرا  کاندیدا بر اساس روال عادی در حال گذران بود. اما دو روز است که ۴ ایالت باقی مانده آمریکا، علی رغم این که با مشکل خاصی مواجه باشند،  روند شمارش در آن بسیار کند، تدریجی و بطئی میباشد.

چرا ستاد انتخابات امریکا در ایالتهای باقی مانده در انعکاس شمارش ارا قطره چکانی و  به صورت یک دهم درصدی و  ساعت به ساعت اعلام می‌کنند.

چرا ایالت های بزرگ چون کالیفرنیا در همان روز اول نتیجه را اعلام کردند ولی چند ایالت کوچکتر همچنان در حال شمارش آرا هستند.  

به نظر می آید که شمارش آرا کاندیدا پایان یافته است اما به دلایل ماهوی و امنیتی نتیجه  انتخابات آمریکا با تاخیر  اعلام می میشود.

دلیل اول:

رفتارشناسی و شخصیت  روانی ترامپ  که خود متمم و تکمیل کننده  گفتمان حزب جمهوری خواه می باشد که هر دو انعطاف ناپذیر، خشک و غیر قابل کنترل می باشند و ترس از اینکه مبادا ستاد انتخاباتی ترامپ به ستاد جنگ در آمریکا تبدیل شود

دلیل دوم:

جنگ قدرت در آمریکا بالاتر از حقوق بشر،  دموکراسی و انتخابات است. بخاطر همین موضوع اولویت با منابع قدرت است

دلیل سوم:

نقش رسانه های همسو و  غیر همسو آمریکا در  مهندسی افکار عمومی که خود بستر ساز انفکاک اجتماعی در امریکا شده اند و عملا زمینه ساز واگرایی افکار عمومی را فراهم کرده اند

دلیل چهارم:

 ترس هیئت حاکمه آمریکا از اغاز شورش و آشوب های خیابانی در کل امریکا میباشد که این امر میتواند تمام اعتبار نداشته امریکا را زیر سوال ببرد. مخصوصا اینکه بستر این نافرمانی مدنی با مرگ جورج فلوید فورمت نهادی و ساختاری هم به خود گرفته است.

دلیل پنجم  :

رقابت پیدا و پنهان گردانندگان اصلی کشور آمریکا دلیلی بر تاخیر نتایج میباشد. به این معنی که هنوز برای عوامل پشت پرده سیاستگذاری و گردانندگان آمریکا گزینه  جمهوری خواه و دموکرات قطعی و حتمیت نیافته است، هر چند شمارش ارا حکایت از پیروزی بایدن دارد. واقعیت اینست که انتخابات در آمریکا  توسط مافیا و لابی های صهیونیستی پشت پرده مشخص میشوند نه صرفا صندوق های رای،  الکترال کالج و دیوان عالی فدرال.

دلیل ششم:

اگر در سال ۹۰ میلادی نظریه پردازان آمریکایی چون فرانسیس  فوکویاما نظریه پایان تاریخ را مطرح میکنند، امروز نیز پایان اعتبار مبانی نظری خود و پایان لیبرالیسم امریکایی را مطرح میکند که  این انتخابات  عملا پایان هژمونی آمریکا را صدا زد و عنوان کرد که لیبرال دموکراسی غرب  به پایان نهایی خود رسیده است. فلذا تاخیر در نتایج انتخابات آمریکا  خود دلیلی بر پایان این هژمونی است.

دلیل هفتم:

جلوگیری احتمالی از تاثیرات هیجانی،  حبابی و کاذب   انتخابات بر اقتصاد جهان که پیروزی  هر کدام از کاندیدا خود میتواند  فراز و فرودهایی در اقتصاد جهان داشته باشد.

دلیل هشتم:

تقابل پنهان و پیدا آراء مردم در مقابل آراء الکترال کالج و قانون دیوان عالی فدرال آمریکا. به این معنی که بستر تقلب در انتخابات آمریکا با در نظر گرفتن این متغیرها همیشه وجود دارد.