۰ نفر

افزایش شدید فروش تسلیحات در آمریکا

۱۵ آبان ۱۳۹۹، ۷:۲۸
کد خبر: 479127
افزایش شدید فروش تسلیحات در آمریکا

با افزایش تنش‌های مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، فروش سلاح در این کشور به شدت افزایش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در حالی که آمریکایی‌ها خودشان را برای برگزیدن چهل و ششمین رئیس جمهور کشورشان آماده می‌کردند گروهی از مردم نیز سرگرم مسلح کردن سلاح هاشان بودند و برای جنگ داخلی تازه‌ای در آمریکا تدارک می‌دیدند به گونه‌ای که فروش سلاح گرم تا ۵۰۰ درصد افزایش یافت.

بر این اساس، پس از قتل جورج فلوید، مرد سیاهپوستی که در شهر مینیاپولیس و در بازداشت پلیس کشته شد، اعتراض‌هایی در سراسر آمریکا به راه افتاد و ناآرامی مدنی به شکلی بی سابقه گسترش پیدا کرد. گروه‌هایی تا بن دندان مسلح در خیابان‌ها مستقر شدند و تهدید کردند برای دفاع از مواضع سیاسی شان به زور متوسل خواهند شد.

اکنون این گروه‌ها، خواهان جنگ هستند و دیگر نه تنها از پلیس بلکه از دامن زدن به خشونت و آدمکشی در خیابان هم واهمه‌ای ندارند. انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا همواره بسیار پیچیده و داغ برگزار می‌شده است، اما تفاوتی که انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ با دوره‌های پیشین دارد این است که این بار بزرگترین رویداد‌های سیاسی چهار سال گذشته در شرایطی اتفاق افتاده که همه‌ی گیری ویروس کرونا نیز درحال گسترش است. همچنین ناآرامی مدنی بسیار گسترده‌ای پس از قتل جورج فلوید به وجود آمده است و گروه‌های افراطی و تندرو در هر دو طیف سیاسی دارند عرض اندام می‌کنند.

فاکس نیوز گزارش داد روز سه شنبه همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا دیگر هیچ مهماتی در قفسه‌های اسلحه فروشی‌ها باقی نمانده بود. بنیاد ملی ورزش تیراندازی نیز اعلام کرد فروش سلاح در ماه اکتبر همه‌ی رکورد‌های پیشین را در هم شکسته و به بالاترین میزان در تاریخ ثبت فروش سلاح افزایش یافته است.

گروه تجاری صنایع سلاح گرم اعلام کرد سازندگان نمی‌توانند خودشان را با افزایش تقاضا همراه سازند. این گروه پیش بینی کرد اعلام نتایج انتخابات شاید فروش سلاح گرم را حتی بیش از پیش افزایش بدهد.

یکی از شرکت‌های فعال در زمینه فروش سلاح و مهمات اعلام کرد سه شنبه ظرف ۳۰ دقیقه بیش از ۸۰ هزار گلوله مهمات ۹ میلیمتری فروخته و شب پیش از آن نیز کل محموله تسلیحاتش به فروش رسیده است. فروشگاه‌های کالای ورزشی گزارش دادند به علت هجوم برای خرید سلاح و مهمات با کمبود موجودی در انبار‌ها روبرو شده اند به گونه‌ای که فروش شان بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.