۰ نفر

با طولانی شدن روند شمارش آرای:

اعلام نتایج ایالات نوادا و پنسیلوانیا به تعویق افتاد

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۳۷
کد خبر: 478981
اعلام نتایج ایالات نوادا و پنسیلوانیا به تعویق افتاد

با طولانی شدن روند شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در ایالت‌های نوادا و پنسیلوانیا، اعلام نتایج مربوط به این ایالت‌ها، ممکن است تا روز جمعه طول بکشد.

پایگاه «تله‌تریدر» به نقل از «ادیسون ریسرچ» نوشت: شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت‌های نوادا و پنسیلوانیا به تعویق افتاد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مقامات ایالت نوادا روز چهارشنبه اعلام کردند ادامه شمارش آراء در این ایالت ساعت ۹ صبح روز پنجشنبه از سر گرفته خواهد شد.

به گفته مقامات این ایالت، تا کنون آرای حضوری زودهنگام، آرای حضوری مربوط به روز انتخابات و آرای پستی که تا دوم نوامبر (دوشنبه) جمع‌آوری شده‌اند، مورد شمارش قرار گرفته‌اند.

با این حال آرای پستی که روز انتخابات برای شمارش رسیده‌اند و آرایی که هنوز به مراکز انتخاباتی نرسیده‌اند، طی روزهای آتی شمارش خواهند شد.

از سوی دیگر روزنامه «دیلی میل» نوشت، شمارش آرای پستی در ایالت پنسیلوانیا ممکن است تا روز جمعه طول بکشد.

«تام ولف» فرماندار ایالت پنسیلوانیا در این باره گفت، حدود یک میلیون رأی پستی شمرده نشده در این ایالت وجود دارد.

ولف افزود: «مناطق مختلف ایالت ما به شکلی خستگی‌ناپذیر در تلاش هستند شمارش آراء را با بیشترین دقت و سرعت ممکن انجام دهند. پنسیلوانیا انتخاباتی عادلانه خواهد داشت و ما تک تک آراء را خواهیم شمرد».

شبکه خبری فاکس نیوز امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: «آمریکایی‌ها سه شنبه شب (به وقت محلی) به تخت خواب رفتند و چهارشنبه صبح در حالی بیدار شدند که مطمئن نیستند چه کسی رئیس جمهور بعدی آنهاست چرا که نتایج آرا در ایالت‌های کلیدی به کندی منتشر می‌شود و این موضوع تعیین اینکه آیا رئیس جمهور ترامپ یا جو بایدن برنده انتخابات شده را غیرممکن کرده است».

این رسانه آمریکایی در ادامه گزارش خود خبر داد، احتمال طول کشیدن چند روزه مشخص شدن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور وجود دارد.

از سوی دیگر «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا امروز ضمن اعلام پیروزی زودهنگام، از دیوان عالی آمریکا درخواست کرد با صدور حکمی مانع از ادامه دریافت و شمارش آراء در چند ایالت باقی‌مانده شود.

در حال حاضر «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ، در ایالت نوادا با اختلاف کمتر از یک درصد پیشتاز است اما در ایالت پنسیلوانیا ترامپ با اختلاف حدود دوازده درصد از بایدن پیش افتاده است.