۰ نفر

نگاهی به آخرین وضعیت الکترال‌ها در انتخابات آمریکا

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۶:۰۷
کد خبر: 478975
نگاهی به آخرین وضعیت الکترال‌ها در انتخابات آمریکا

تا به این لحظه، ترامپ ۲۱۳ رأی الکترال و بایدن ۲۳۸ رأی الکترال به‌دست آورده‌اند. نامزدی برنده انتخابات می‌شود که دست‌کم ۲۷۰ رای الکترال کسب کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، در ایالت‌های محل رقابت، تا اینجا ترامپ در پنسیلوانیا، جورجیا، کارولینای شمالی و میشیگان از رقیب دموکرات خود پیش است و بایدن در ویسکانسین و نوادا جلوست. 

از آنجا که گفته‌ می‌شود شانس ترامپ برای پیروزی در جورجیا و کارولینای شمالی بیشتر است و اگر ترامپ در این دو ایالت برنده فرض شود، بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ باید به یکی از این سه مورد دست یابد: پنسیلوانیا و میشیگان را ببرد. پنسیلوانیا، نوادا و ویسکانسین را ببرد. نوادا، ویسکانسین و میشیگان را ببرد. 

بر اساس موارد فوق، اگر ترامپ هر دو ایالت پنسیلوانیا و میشیگان را ببرد، بایدن راهی برای پیروزی نخواهد داشت و پیروزی در ویسکانسین و نوادا هم کمکی به او نخواهد کرد. 

بر اساس آنچه در خبرها آمده، احتمالا اعلام نتیجه نهایی تا روز جمعه زمان خواهد برد. 

هرکدام از نامزدهای فوق که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا برنده اعلام شوند، احتمال بروز چالش‌های قابل توجه سیاسی و حقوقی در هفته‌های آتی در آمریکا وجود دارد، چالش‌هایی که ممکن است به خیابان‌ها هم کشیده شوند، چنانچه از اخبار امروز نیز برمی‌آید، اعتراضاتی در آمریکا شروع شده است و امکان گسترش آنها دور از ذهن نیست.