۰ نفر

همزمان با شمارش آرای انتخابات آمریکا؛

تجمع هزاران معترض ضد ترامپ مقابل کاخ سفید به خشونت کشیده شد

۱۴ آبان ۱۳۹۹، ۸:۱۸
کد خبر: 478830
تجمع هزاران معترض ضد ترامپ مقابل کاخ سفید به خشونت کشیده شد

پلیس آمریکا با معترضان حامی جنبش سیاه‌پوستان مقابل کاخ سفید درگیر شد. هزاران معترض ضد ترامپ گفته‌اند که اگر او دوباره انتخاب شود، به نشانه اعتراض، هفته‌ها همان جا می‌مانند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، پلیس واشنگتن دی‌.سی شامگاه سه‌شنبه مقابل کاخ سفید به صف شد تا برای سرکوب اعتراضات احتمالی با انتشار نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری آماده باشد.

از چند ساعت مانده به بسته شدن شعب اخذ رای در ایالات متحده، هزاران معترض از "جان سیاه‌پوستان مهم است" مقابل کاخ سفید تجمع کردند. ده‌ها معترض بازداشت شده‌اند. معترضان ضد ترامپ و حامیان او هم مقابل کاخ سفید درگیر شدند.

زد و خورد میان نیروهای امنیتی و معترضان فعلا به بازداشت یک تن منجر شده است. جنبش "تعطیلی دی.سی" و "جان سیاه‌پوستان مهم است" در نظر داشتند تا تجمع هشت ساعتی برگزار کنند اما تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که آنها ماه‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند تا موج جدیدی از اعتراضات را از روز انتخابات (سوم نوامبر) به راه بیندازند.

براساس این گزارش‌ها، معترضان تهدید کرده‌اند که چنانچه دونالد ترامپ دوباره در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، به اعتراضات خودشان ادامه خواهند داد. نیروهای گارد ملی آمریکا در ۱۶ ایالت مستقر شده‌اند و پلیس نیویورک و لس‌آنجلس برای برخورد با ناآرامی احتمالی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.