۰ نفر

بر اساس گزارش های بدست آمده؛

ادعای تقلب در انتخابات از پنسیلوانیا آغاز شد

۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۲۲:۴۶
کد خبر: 478773
ادعای تقلب در انتخابات از پنسیلوانیا آغاز شد

بر اساس گزارش های بدست آمده رسانه های محافظه کار و عوامل سیاسی جمهوریخواه انتشار اخبار گمراه کننده و القای تقلب در انتخابات را از ایالت پنسیلوانیا آغاز کرده اند.

به گزارش ان بی سی، رسانه محافظه کار و فعالان سیاسی جمهوری خواهان در حال توئیت کردن فیلم ها و عکس های گمراه کننده از مکان های رای گیری هستند، و ادعاهای مشکوک تقلب در انتخابات را از ایالت پنسیلوانیا مطرح می کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تا کنون چندین توییت ده ها هزار بار دراین مورد به اشتراک گذاشته شده است.

به گزارش مرکز اطلاعات رسانه ای زیگنال که وظیفه رصد اطلاعات در رسانه ها و شبکه ای اجتماعی دارد، رأی دهندگان پنسیلوانیا اطلاعات نادرست در مورد تقلب درانتخابات دریافت کرده اند. 

داده های مرکز زیگنال نشان می دهد که در ایالت پنسیلوانیا که ترامپ در سال 2016 تنها توانست 44 هزار رای بدست آورد، بیش از هر ایالت دیگر اطلاعات غلط و نادرست به رای دهندگان در اینترنت ارائه شده است. 

ارائه اطلاعات نادرست و جعلی در مورد انتخابات از جمله شیوه های رایج است که در ایالت های میدان جنگی مورد استفاده قرار می گیرد. 

"مایک رومن" مدیر ترامپ در روز انتخابات با انتشار برخی تصاویر و فیلم از مراکز رای گیری در پیامی توییتری نوشت: چیزهای بدی در فیلادلفیا درحال رخ دادن است. فیلادلفیا بزرگترین شهر ایالت پنسیلوانیا است. 

دادستان منطقه فیلادلفیا نیز با انتقاد شدید از توییت مدیر انتخاباتی ترامپ نوشت: توییت های رومن عدمتا فریبنده هستند. 

شبکه اجتماعی توییتر تاکنون هیچ اقدامی در مورد این توییت ها انجام نداده است. 

پنجاه و نهمین دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ساعاتی پیش آغاز شده و طبق گزارش های منتشر شده هیچ یک از مراکز انتخاباتی آمریکا برای جلوگیری از حمله هکرها به اینترنت متصل نیستند.

براساس اعلام پروژه انتخابات آمریکا، بیش از ۹۶ میلیون نفر در رای گیری زودهنگام شرکت کرده اند، رقمی که تقریبا ۷۰ درصد از مجموع آرا سال ۲۰۱۶ را تشکیل می دهد.

تقریبا ۶۰ میلیون رای اولیه از طریق پستی ارسال شده که حدود دو برابر مجموع آرایی است که چهار سال پیش از طریق پست فرستاده شد.

بایدن نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چند ایالت حساس جلو است، اما ترامپ رقیب جمهوریخواه وی تنها در چند روز گذشته، اختلاف خود با بایدن را در نظرسنجی ها کاهش داده است.