۰ نفر

یک روزنامه آمریکایی؛

افزایش نارضایتی‌ها، شهروندان آمریکایی را از این کشور فراری داد

۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۲۱:۰۵
کد خبر: 478757
افزایش نارضایتی‌ها، شهروندان آمریکایی را از این کشور فراری داد

گزارش یک روزنامه آمریکایی حاکی است که برخی از شهروندان این کشور به دلیل برخی مسائل سیاسی، نژادی و بهداشتی در حال ترک کشورشان هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی نوشته برخی از شهروندان آمریکایی به دلیل بیزاری از خشونت‌ سیاسی طاقت‌فرسا، کشمکش‌های نژادی و ویروس کنترل نشده کرونا طی سال جاری در حال ترک کشورشان و به دنبال ویزا‌های خارجی هستند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست که این گزارش را بر اساس گفته وکلای امور مهاجرت و نهاد‌های دخیل در امور افراد مقیم در خارج از کشور ارائه کرده نوشته افرادی که بر اثر این مسائل تصمیم به خروج از کشور گرفته‌اند اکثراً آمریکایی ثروتمند هستند که توانایی انجام دور کاری را دارند و برخی از آنان و یا شوهر آنان دو تابعیتی هستند.

این روزنامه آمریکایی نوشته تأکید این افراد برای فرار از کشور در بحبوحه یک انتخابات بحث‌برانگیز تهدیدی برای رأی‌دهندگان آمریکایی محسوب می‌شود.

واشنگتن پست بر اساس گفته متخصصان نوشته سال ۲۰۲۰ شمار افرادی که متعهد به خروج از کشور شده و یا گامی در این جهت قبل از شروع رأی‌گیری برداشته‌اند، بی‌سابقه بوده است.

«هِدر سگال»، یک وکیل کانادایی برای امور مهاجرت گفته پس از تردید دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در محکوم کردن سفیدبر‌ترپنداران در اولین مناظره خود با «جو بایدن»، نامزد دموکرات انتخابات این کشور، سؤال و جواب‌ها از دفتر وی در شهر تورنتوی کانادا بی‌وقفه بوده است.

واشنگتن پست بر اساس آمار و ارقام خدمات درآمد داخلی آمریکا گزارش کرده تعداد آمریکایی‌هایی که اقامت در ایالات متحده یا شهروندی خود در این کشور را رها کرده‌اند در شش ماه اول سال ۲۰۲۰ به رقم ۵ هزار و ۸۱۶ نفر رسیده است.

این در حالی است که در سال ۲۰۱۹ این رقم ۲ هزار و ۷۲ نفر گزارش شد.

اما در نیمه دوم سال ۲۰۲۰ به دلیل محدود شدن فعالیت‌های نهاد‌ها، این رقم به ۸۰۰ نفر کاهش پیدا کرد.

با این وجود، این آمار و ارقام اغلب ماه‌ها خطا دارد و ممکن است شامل افرادی باشد که آمریکا را در سال‌های گذشته ترک کرده‌اند.

واشنگتن پست نوشته ممکن است افزایش درخواست مردم آمریکا برای خروج از کشورشان به دلایلی دیگری از جمله تغییر قوانین مربوط به مالیات نیز باشد.

اما بر اساس نوشته این روزنامه آمریکایی وکلای امور مهاجرت و نهاد‌های دخیل در امور مقیمان خارجی گفته‌اند که افزایش خروج آمریکایی‌ها از کشور‌شان همچنین به آشوب‌های ملی در ماه‌های اخیر مربوط بوده‌ است.

از سوی دیگر سفارت‌خانه‌های استرالیا، فرانسه و آلمان در واشنگتن نیز گفته‌اند که آنها شاهد افزایش در‌خواست ویزا از سوی شهروندان آمریکایی بوده‌اند که اکثر آنان با شهروندانی از این کشور‌ها ازدواج کرده‌اند.