۰ نفر

امیرعبداللهیان: مذاکره یا ادامه روند موجود به رفتار کاخ سفید بر‌می‌گردد

۱۲ آبان ۱۳۹۹، ۱۴:۱۳
کد خبر: 478450
امیرعبداللهیان: مذاکره یا ادامه روند موجود به رفتار کاخ سفید بر‌می‌گردد

حسین امیرعبداللهیان، دستیار رئیس مجلس در امور بین‌‌الملل با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا درباره پیش‌بینی خود از این انتخابات گفت: فضای انتخابات آمریکا به‌گونه‌ای است که تا دقیقه‌90 فراز و نشیب دارد، یک پیش‌بینی نزدیک به واقع که این روزها انجام می‌شود، این است که بایدن و ترامپ ممکن است آرایشان نزدیک به هم شود و در آن صورت احتمال اینکه دادگاه عالی وارد شود و پروسه انتخاباتی طول بکشد، وجود دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، وی درباره تأثیر انتخابات آمریکا بر ایران و اینکه ترامپ باشد یا بایدن، آیا تأثیری در مناسبات ایران و آمریکا خواهد گذاشت گفت: شخصا معتقدم همانطور که در 40سال گذشته دمکرات‌ها و جمهوریخواه‌ها اهداف خود را دنبال کرده‌اند، اتفاق مهمی نخواهد افتاد. البته سلایق دمکرات‌ها و جمهوریخواهان در نحوه تعامل در سیاست خارجی متفاوت است. اگر بخواهیم بگوییم ترامپ یا بایدن، باید بگوییم آینده بی‌روتوش‌تر یا آینده با روتوش‌تر.

مشاور رئیس مجلس درباره احتمال مذاکره بین ایران و آمریکا افزود: فکر می‌کنم ایجاد هرگونه تحول در مناسبات درباره رابطه، مذاکره یا تداوم وضع موجود دقیقا به رفتار عملی دولتمردان آمریکا بر‌می‌گردد. این دولتمردان آمریکا از هر جناح و حزب هستند که باید بتوانند اثبات کنند آیا رویکرد خود را نسبت به ایران تغییر داده‌اند یا خیر، اگر آنها اثبات کنند ایران اگر منطق و عزت را ببیند با رویکرد مبتنی بر عزت عمل خواهد کرد اما اگر آمریکایی‌ها همین روش تهدید و ارعاب و تحریم را ادامه دهند، هیچ ثمری برای آنها نخواهد داشت.