۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

میلیاردرهای آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ چقدر به جیب زدند؟

۱۱ آبان ۱۳۹۹، ۹:۵۴
کد خبر: 478079
میلیاردرهای آمریکا در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ چقدر به جیب زدند؟

بررسی‌های اخیر بلومبرگ نشان می‌دهد مجموع دارایی ثروتمندترین افراد آمریکا در طول دوران ریاست‌جمهوری ترامپ، یک تریلیون دلار افزایش یافته است.

اقتصاد آنلاین مهسا نجاتی؛ به گزارش بلومبرگ، میلیاردرهای آمریکایی در طول دوره اول ریاست‌جمهوری ترامپ، یک تریلیون دلار ثروتمندتر شدند.

استاد اقتصاد دانشکده Reed College گفت: "ترامپ در قبال بسیاری از عوامل دیرینه که سبب ایجاد تغییرات بزرگ در نابرابری شده، مسئول نیست. با این حال، تغییرات سیاست‌گذاری ترامپ، به جای کاستن از شدت این روندها، باعث بدتر شدن آن شده است."

ثروت آمریکایی‌هایی که در فهرست میلیاردرهای بلومبرگ قرار دارند، از کمتر از 1.8تریلیون دلار در شب انتخابات 2016، به بیش از 2.8تریلیون دلار در هفته گذشته افزایش یافته است.

اعضای این فهرست، رتبه‌بندی روزانه‌ای که 500ثروتمند کره‌زمین را نشان می‌دهد، می‌تواند هر روز متفاوت باشد، اما تعداد آمریکایی‌ها تقریبا ثابت مانده و از 168نفر در شب انتخابات، به 166نفر در ماه جاری رسیده است.

بیشترین دستاورد در دوران ترامپ نصیب ثروتمندترین‌ها شد؛ گروهی که کمتر مورد علاقه رئیس‌جمهور است. 

گفتنی است که جف بزوس، بنیان‌گذار شرکت آمازون، با وجود طلاقی پرهزینه، حدود 121میلیارد دلار ثروت خود را در طول دوران ریاست‌جمهوری ترامپ افزایش داده است.