بر اساس آخرین گزارش گالوپ از وضعیت میزان اطمینان به نظم و قانون در کشورهای مختلف، بیشترین اعتماد به پلیس در سنگاپور و کمترین اعتماد در افغانستان مشاهده می‌شود.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ اعتماد به پلیس محلی را می‌توان با زمان‌های واکنش ضعیف، دستگیری‌های بی‌ملاحظه و استفاده از زور در شرایط مشکوک آزمایش کرد. در حالی که کمتر از یک هفته به انتخابات ایالات متحده باقی مانده، مورد دوم یکی از موضوعات مهم برای آمریکایی‌ها به شمار می‌رود.

اعتراض به تندخویی پلیس پنج ماه پس از مرگ جرج فلوید هنوز در ایالات متحده ادامه دارد و در هفته جاری ناآرامی‌های عمده‌ای در فیلادلفیا پس از شلیک مرگبار پلیس به یک مرد سیاه‌پوست مشاهده شده است. این اعتراضات سبب شد که اداره پلیس فیلادلفیا از ساکنان هفت محله بخواهد برای دومین شب در خانه‌های خود بمانند.

بنابراین، در کدام مناطق مردم بیشترین و کمترین اعتماد را به اجرای قانون دارند؟ گالوپ اخیرا شاخص قانون و نظم خود را منتشر کرده که امتیازی مرکب از اعتماد به پلیس، احساس امنیت شخصی و موارد سرقت یا کلاهبرداری در کشورهای مختلف طی یک سال گذشته است.

یافته‌های آن مربوط به سال 2019 بوده و پیش از آخرین علائم نارضایتی ثبت شده از پلیس در ایالات متحده است. بر اساس این تحقیق، ایالات متحده امتیاز 85 از 100 را کسب کرد که میزان اعتماد در این کشور با ایرلند، فرانسه و سوئد هم‌سطح و همچنین بالاتر از میانگین جهانی است.

گفتنی است که سنگاپور و ترکمنستان با امتیاز 97، بالاترین سطح اطمینان در قانون و نظم را از آن خود کردند. چین با کسب امتیاز 94 از 100، در میان سه کشور برتر قرار گرفت.

کمترین سطح اعتماد در افغانستان مشاهده شد که با توجه به خشونت مداوم در این کشور تعجب‌آور نیست. گابن، لیبریا و ونزوئلا نیز جزو کشورهایی بودند که مردم آنها کمترین اعتماد را به نظم و قانون داشتند.

در نمودار ارائه شده، میزان اعتماد مردم کشورهای مختلف به نظم و قانون را مشاهده می‌کنید؛

اعتماد به پلیس