۰ نفر

عراقچی: طرح ابتکاری ایران مورد توجه مقام‌های آذری قرار گرفت

۸ آبان ۱۳۹۹، ۱:۲۴
کد خبر: 477431
عراقچی: طرح ابتکاری ایران مورد توجه مقام‌های آذری قرار گرفت

فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران به باکو گفت: طرح ابتکاری کشورمان برای پایان دادن به مناقشه قره باغ و آتش بس برای دستیابی به یک صلح پایدار در منطقه مورد توجه مقام‌های آذری قرار گرفت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «سیدعباس عراقچی» بامداد پنجشنبه درحاشیه سفر خود به پایتخت جمهوری آذربایجان، افزود: امروز با معاون وزیر خارجه، وزیرامور خارجه ، معاون نخست وزیر، دستیار رییس جمهوری و رییس جمهوری آذربایجان گفت و گو های مفصلی برای پایان مناقشه قره باغ برگزار شد.

معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران توضیح داد: گفت وگوها و مذاکرات سازنده ما با الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان بیش از ۱.۵ ساعت طول کشید و دوستان آذری در مورد درگیریهای قره باغ توضیح دادند و ما نیز نقطه نظرات خود را با مقامات آذری مطرح کردیم.

فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران یادآورشد: دوستان آذری به پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک صلح پایدار در منطقه نگاه مثبتی داشتند و امیدواریم با یک حرکت جمعی با کشو رهای منطقه بتوانیم به یک راحل جمعی و پایدار برسیم تا از تلفات انسانی در این منطقه جلوگیری شود.

عراقچی با بیان اینکه تاکنون سه دوره آتش بس در قره باغ بین دو کشور برقرار و شکسته شده است، گفت: در طرح صلح ایران آتش بس پس از مقدماتی برقرار می شود و این واقع بینی نسبت به صحنه میدان را نشان می دهد و این پیشنهاد ما، مورد توجه طرف آذری قرار گرفت.

فرستاده ویژه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: به نظر ما پیشنهاد آتش بس بین جمهوری آذربایجان وارمنستان زمینه پیشرفت دارد و درمجموع احساس بنده این است که جمع بندی نهایی پیشنهاد ایران در مرحله نخست با مقامات آذری و بعد طرح موضوع با سایر کشورهای منطقه عملی خواهد بود.