۰ نفر

آمریکا ۵عامل چین را بازداشت کرده است

۷ آبان ۱۳۹۹، ۲۰:۳۱
کد خبر: 477388
آمریکا ۵عامل چین را بازداشت کرده است

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد «۵ عامل چین» را بازداشت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت دادگستری آمریکا از بازداشت ۵ نفر در این کشور به اتهام همکاری با چین خبر داد.

«جان دیمرز»، دستیار وزیر دادگستری آمریکا در جلسه‌ای روز چهارشنبه اعلام کرد ۸ نفر به دلیل جاسوسی برای جمهوری خلق چین، در ایالات متحده آمریکا متهم شده‌اند.

او گفت ۵ نفر از آنها صبح امروز در آمریکا بازداشت شده‌اند و وزارت دادگستری آمریکا معتقد است سه نفر دیگر در چین هستند.

دستیار وزیر دادگستری آمریکا مدعی شد متهمان در عملیاتی موسوم به «شکار روباه» به نیابت از چین مأمور آزار دسته‌ای از شهروندان چین بوده‌اند که در چین مجرم شناخته شده و اکنون در ایالات متحده زندگی می‌کرده‌اند.

واشنگتن، فعالیت‌های ادعایی مظنونان را تلاش برای تضعیف قوانین آمریکا تفسیر و ادعا کرده «عملیات شکار روباه» سال‌ها ادامه داشته است.

وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه به نقل از دادستان‌های فدرل مدعی شده عملیات ادعای مذکور از سال ۲۰۱۴ آغاز شده و هدف آن بازگرداندن شهروندان فراری به چین برای محاکمه بوده است.

واشنگتن مدعی شده چین به جای توسل به همکاری‌های قانونی بین‌المللی از روش‌های «غیرمجاز، مخفیانه و غیرقانونی» در ایالات متحده استفاده کرده است.

تنش‌ها میان آمریکا و چین در ماه‌های اخیر بر سر مسائل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا، مسائل هنگ‌کنگ، تحریم‌ها، کارکنان رسانه‌ها در دو کشور و غیره تشدید شده است.

دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» در ماه‌های اخیر تلاش کرده به روش‌های مختلف چین را تحت فشار قرار دهد.