۰ نفر

سفیر اسبق فرانسه در آمریکا؛

ترامپ، مرکل و ترزا می را بازنده می‌داند

۴ آبان ۱۳۹۹، ۱۷:۰۱
کد خبر: 476521
ترامپ، مرکل و ترزا می را بازنده می‌داند

سفیر اسبق فرانسه در آمریکا عنوان کرد، روابط دونالد ترامپ و ترزا می در حالی که در ظاهر شروع خوبی داشت، اما هرگز به جایی منجر نشد که آنها بر سر مجموعه ای از مسائل از جمله بریگزیت موضع موافق پیدا کنند.

به گزارش  خبرگزاری اسپوتنیک، ژرار آرو که از 2014 تا 2019 سفیر فرانسه در آمریکا بوده، در گفتگو در یک مستند بی.بی.سی به نام "نمایش ترامپ" به شرح یک سری خاطرات عجیب درباره این رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، او ابتدا گفت: مراسم صدمین سالگرد جنگ جهانی اول بود که به ناگهان ترامپ تصمیم گرفت واقعا یک شبه به پاریس بیاید. او برنده ها را دوست دارد و برای او امانوئل ماکرون یک برنده بود.

آرو در ادامه یادآورد شد که چطور ترامپ در یک مقطع به ماکرون نگاه کرده و پرسید: شما درباره مرکل و ترزا می چه فکری می کنید؟

گزارش شد که ماکرون خیلی مودبانه و با قاطعیت اما همراه با یک مکث گفت: خب من آنها را تحسین می کنم. آنها همکار هستند.

به گفته آرو، "ترامپ به او نگاه کرده و گفت: آنها بازنده هستند."

این اظهارنظرها در حالی مطرح شدند که ترامپ در سال 2017 برای صدمین سالگرد پیوستن آمریکا به نیروهای ائتلافی در جنگ جهانی اول به پاریس سفر کرد.

ترامپ پیش از این دیدگاه های خود درباره ترزا می نخست وزیر سابق انگلیس را صراحتا مطرح کرده است. برخی از اظهارات او بعد از آنکه کیم داروک، سفیر سابق انگلیس در آمریکا در سال 2019 دولت ترامپ را "ناکارآمد" و "بی صلاحیت" توصیف کرده و خشم رئیس جمهور امریکا را موجب شد مطرح شدند.

ترامپ در پاسخ به حرفهای او در توئیتر نوشت: او باید با کشورش و نخست وزیر ترزا می، درباره مذاکرات شکست خورده بریگزیت آنها صحبت کند و از انتقادات من از چگونگی مدیریت بد آن ناراحت نشود.

ترامپ گفت: من به ترزا می گفتم چطور آن توافق را به سرانجام برساند اما او راه احمقانه خود را رفت و نتونست آن را عملی کند. یک فاجعه!